חיפוש
חיפוש

הזמינו אתכם לשימוע לפני פיטורים? כך תתכוננו אליו

קבלת זימון לשימוע לפני פיטורים מעוררת בדרך כלל תחושות לא נעימות, אבל זה חלק בלתי נפרד ממהלך הקריירה אצל רוב האנשים. לאחר שסערת הרגשות נרגעת, כדאי להתייחס ברצינות לשימוע עצמו, משום ששימוע תקין לפני פיטורים הוא אחת מזכויות העובדים המעוגנות בחוק. אז איך מתכוננים לשימוע?

 

שימוע לפני פיטורים

שימוע לפני פיטורים הוא זכות של כל עובד, ופיטורים ללא קיום שימוע אינם חוקיים. אם נתקלתם במקרה כזה, חשוב לפנות לעורכת דין בתחום, למשל עו"ד ליאת פייגל. רבים מתייחסים אל השימוע כאל חלק בלתי נמנע מההליך הבירוקרטי של פיטורים אבל לא כך הוא. שימוע לפני פיטורים הוא ההזדמנות שלכם לשמוע באופן ישיר את הטענות ואת הסיבות שבגינן שוקלים לפטר אתכם. לאחר מכן מגיע תורכם, והיכולת להשיב לטיעונים, לטעון מנגד ולהציע פתרונות חלופיים לפיטורים, יכולה לשנות את שיקוליו של המעסיק.

 

איסוף מידע

הכנה לקראת שימוע מתחילה באיסוף מידע. את ההזמנה לשימוע עליכם לקבל מספר ימים לפני השימוע, כדי שתוכלו להתכונן אליו. המידע הראשון שתצטרכו להשיג הם הטיעונים והסיבות לפיטורים על מנת שתוכלו להגיב עליהם. כדאי גם לבחון את הסעיפים הרלוונטיים בחוזה העבודה שלכם כדי לוודא שאתם מכירים את הזכויות שלכם. אם יש אפשרות, כדאי גם לאסוף ראיות שתומכות בטענות שלכם ולהציג אותן בשימוע.

 

גיוס תמיכה

במצב שבו זומנתם לשימוע לפני פיטורים יש סוגים שונים של תמיכה שייתכן ותזדקקו לה, תמיכה מקצועית ותמיכה אישית. תמיכה אישית אפשר לקבל בדרך כלל מחברים קרובים או בני משפחה. שיתוף המצב והרגשות הנלווים יכול לעזור מאוד בהתמודדות. תמיכה מקצועית יכולה להגיע ממקורות שונים. לעיתים ועד העובדים של מקום עבודה יכול לתמוך בעובד לקראת שימוע, אבל הבחירה המיטבית היא להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה, שיכול גם ללוות אתכם אל השימוע.

 

שקילת חלופה

שלב הכנת הטיעונים, במידה שבחרתם שלא להיוועץ באיש מקצוע, צריך להתרכז בתגובות לטיעונים של המעסיק, בהצגת הישגים וכישורים רלוונטיים, וגם בהצעת רעיונות חלופיים לפיטורים. מעסיקים יכולים לשנות את דעתם ולהחליף עבודה כשכיר בעבודה כעצמאי, לבצע התאמות בהיקף המשרד, לשנות את תחומי האחריות שלכם, לשלוח אתכם להכשרה מקצועית מתאימה או להעבירכם לתפקיד אחר.

 

טיפים נוספים לקראת השימוע

  • אם התפקיד או המשרה משמעותיים עבורכם או עבור הקריירה שלכם באופן מיוחד, מומלץ מאוד לעבור את התהליך בליווי של עורך דין לדיני עבודה.
  • השימוע הוא הזדמנות להציג אתכם במיטבכם, לכן חשוב להגיע אליו בזמן, להתלבש באופן מכובד ולהיות רגועים במהלכו.
  • חשוב להציג את הטענות שלכם באופן אסרטיבי ולא אגרסיבי. אם אתם מתקשים בכך, תוכלו להיעזר בחבר או ביועץ מומחה.

 

 

לסיכום

שימוע לפני פיטורים יכול להיות חלק בתהליך מאתגר, אבל עם הכנה וייצוג מתאימים השימוע יכול להיות ההזדמנות שלכם למנוע את הפיטורים ולהשפיע לטובה על עתידכם המקצועי.

שימוע לפני פיטורים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה