חיפוש
חיפוש

האם יש הבדל בין שיפוץ משרד לבין שיפוץ בניין?

בין אם משפצים בניין ובין אם משפצים משרד, חוקי השיפוץ הם אותם חוקים למעט היקף וסגנון השיפוץ.

הבניין משופץ לצורך מגורים בחלקים המשותפים, ומשרד משופץ יותר בדומה לדירה תוך התאמה למטרות העבודה.

המאמר יעסוק בשיפוץ משרד לעומת שיפוצי בניין

 

שיפוצים במשרד

המטרה בשיפוץ המשרד היא להעניק תחושת נוחות לעובדים ומראה אסתטי. במשרדים רבים, הקירות מתקלפים או מבוקעים, הצבע דוהה, הריצוף שבור והעיצוב מיושן. העובדים מטרים, הלקוחות מרימים גבה, ולא ניתן למנוע את הדין – צריך לשפץ.

שיפוץ דומה לשיפוץ דירה ומומלץ לבצע אותו בקיץ כשהעובדים נמצאים בחופשה. לפני השיפוץ יש להיערך בהתאם – לאחסן את החפצים, המחשבים, הציוד המשרדי וכד', לכסות ולאטום את הריהוט ולמצוא מקום חלופי לעבודה מצומצמת כי העסק חייב להמשיך לעבוד כרגיל. ישנם משרדים שעובדים גם בזמן השיפוץ, אך העבודה מלווה בלכלוך, רעש וחוסר נוחות. במידה ומוסיפים חדר, מרחיבים או משנים את חזות הבניין, יש לבקש היתר בנייה מהרשות המקומית והסכמת השכנים, בדיוק כמו בשיפוץ בניין.

 

שיפוצים בבניין דירות

שיפוץ בניין משותף יכול להיות בהיקף קטן או גדול. שיפוצים קטנים כוללים החלפת דלת כניסה לבניין, צביעת חדר מדרגות, שיפוץ חדר האשפה וכד'. לעומת זאת, שיפוץ גדול כולל שינוי של כל המבנה החיצוני, כך שערך הדירות יעלה בעקבותיו. מבנה מוזנח עלול לגרום לבעיות החל מהתפוררות הקירות, נפילת אבנים ועד לסכנה המחייבת שיקום. שיפוצים מקיפים מחייבים את הסכמתם של כל דיירי הבניין. שיפוצים חלקיים תוך שמירה על המבנה הקיים, מחייבים את הסכמת רוב הדיירים. זאת לאור העובדה של גרימת אי נוחות והוצאה כספית של הדיירים. בנוסף, כאשר השיפוץ נרחב ומחייב שינוי חזותי של כל הבניין, רצוי להיעזר באדריכל ויש צורך בהיתרי בנייה. לעומת זאת, כאשר השיפוץ בסדר גודל קטן יותר, יש להיעזר ישירות בקבלן שיפוצים שיהיה ממונה על העבודות, ואין צורך בהיתרים.

 

היתרי בנייה

אם השיפוץ בבניין מחייב היתרי בנייה, יש להגיש בקשה לרשות המקומית ולהמתין בין חצי שנה לשנה וחצי לאישור הוועדה המקומית. במידה ואין אישור של הוועדה – ניתן לערער, אך הוועדה לא יכולה לחייב את השכנים שלא מעוניינים בשיפוץ לשאת בנטל הכלכלי. לפיכך, חייבת להיות הסכמה מלאה של כל דיירי הבניין. מדובר גם על שיפוצים כמו הוספת מעלית, חיזוק עמודי הבניין, שיפוץ המבואה וחדר המדרגות, חזות הבניין, הוספת ממ"ד משותף וכד'. ישנם מקרים בהם המדינה מסבסדת את השיפוץ על מנת לחזק בניינים שנבנו לפני 1980, שאינם עומדים בתקן ומהווים סיכון – זו המהות של תמ"א 38. כמו כן, חוק השיפוץ קובע שמספיק רוב של 51% מדיירי הבניין על מנת לשפץ מבנה ישן. החוק מיטיב עם הדיירים כי השכנים המתנגדים לא יכולים למנוע את השיפוץ ואף ניתן לחייב אותם בעלות היחסית במקרים מסוימים.

 

איש צובע

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה