חיפוש
חיפוש

שלושה שלבים לאיתור נזילות בבית

כולנו מכירים את הרגע הזה בו אנו מקבלים חשבון יקר באופן משמעותי.

כשמדובר בחשבון חשמל, די קל לנו לעלות על הבעיה – מזגן בקיץ, או חימום בחורף.

אך כשחשבון המים עולה באופן משמעותי, אנחנו לרוב חסרי אונים.

האם השתמשנו בכל כך הרבה מים? או שמדובר במשהו אחר?

נזילות בבית הן מסוג הדברים שהגילוי שלהם יכול להיות קשה למדי, בעיקר לאור העובדה שהצנרת נמצאת מאחורי קירות או רצפות.

עם השנים הצנרת מתיישנת וקשה יותר לדעת מה מצבה.

אז איך נדע האם אכן מדובר בנזילה, או באחת מאלפי האפשרויות האחרות שעוברות לנו בראש? לפניכם מדריך קצר שיעזור לכם להבין האם מדובר בנזילה.

 

שלב ראשון: בדיקת שעון המים

לפני שמזמינים בעל מקצוע כדאי לנסות ולבדוק בכוחות עצמכם האם יש נזילה. איך עושים זאת? בדקו את מונה המים וסגרו את כל הברזים, כולל זה של הניאגרה, למשך כמה שעות. אנחנו ממליצים לעשות זאת לפני שאתם יוצאים לעבודה, או בלילה, כך שסגירת המים לא תהווה מטרד עבורכם. לאחר מכן בדקו את מונה המים, במידה והוא זז – כנראה שיש לכם נזילה.

 

שלב שני: בדיקת הדוד

מכשיר חשמל בעל נטייה לייצר נזילות הוא דוד חשמל. לפעמים, בדיקה קצרה של הדוד (שנמצא על הגג) יכולה לחסוך כאב ראש רב. במידה ואכן יש נזילה, פנו לטכנאי דודי שמש. במידה וגם שם אין נזילה, הגיע הזמן לנשק יום הדין: מומחה לאיתור נזילות.

 

שלב שלישי: איתור מקור הנזילה

ישנן צנרות רבות בבית שבכל אחת מהן יכולה להיות נזילה, ריבוי הצנרות יכול להקשות עלינו מאד במציאת מקור הנזילה. בעל מקצוע מיומן יוכל לאתר את מקור הנזילה בקלות, אך זאת במידה והנזילה בולטת יחסית. אך גם במקרים מסובכים יותר – אל חשש. בימינו הפתרון קל, וכבר אין צורך בשבירות רצפות ובריסוק קירות בכדי לאתר את הנזילה.

כיום קיימות טכנולוגיות חדישות, שחוסכות כאב ראש לבעל המקצוע, וכסף רב לבעלי הנזילה. בתוך הבית למשל, ניתן יהיה להשתמש במצלמה תרמית, המיועדת לאיתור נזילות ורטיבות בתוך קירות הבית, ומתחת למרצפות. אך במידה והנזילה היא מחוץ לבית, או בקווי הביוב, ניתן להשתמש בטכנולוגיות ייעודיות דוגמת גלאים אקוסטיים או סיבים אופטיים.

 

טיפול משלים

לאחר שהנזילה אותרה וטופלה בידי בעל המקצוע, במקרים רבים נותרות בעיות שנוצרו בעקבות הנזילה, בעיות דוגמת טחב ורטיבות – אליהם בדרך כלל נלווים ריחות לא נעימים. במצב כזה, חשוב להמשיך את הטיפול עם בעל מקצוע, שיוכל לשקם את הנזקים שהנזילה גרמה.

במידה ואכן תצטרכו להיעזר בבעל מקצוע, היינו ממליצים לבחור מלכתחילה באדם מקצועי שיש לו כל הציוד הנדרש לפתרון הבעיה ולשיקום הנזקים שאחריה. איתור נזילות מעולם לא היה פשוט כל כך!

 

נזילת מים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה