חיפוש
חיפוש

שלושה שלבים לשימוש בטיט ומהי השיטה הטובה ביותר

בשנים האחרונות, שיטת העשה זאת בעצמך צוברת תאוצה ואנשים רבים מעדיפים לעשות תיקונים ושיפוצים קטנים בבית בעצמם. ולמה לא בעצם? עבור מי שעבודת ידיים מדברת אליו והוא נהנה מזה, אין כיף כמו לשאוב השראה מתמונות או ממשהו שראיתם אצל אנשים אחרים ואז לבצע זאת אצלך בבית. אם גם אתם בעניין ואתם רוצים לדעת איך צריך לעבוד עם טיט המשיכו לקרוא.

 

מה השימושים של טיט?

אז מה הם בכלל השימושים של טיט? טיט הוא בעצם חומר מקשר בין לבנים או בלוקים נפרדים לכדי מקשה אחת. בנוסף לכך, הוא נועד להדביק את הרצפות השונות כאשר מרצפים. אנשים רבים נוטים להתבלבל כאשר הם מתחילים לעסוק בנושא של טיט, מכיוון שמשתמשים במונח טיט הרבה פעמים עבור כמה תערובות שונות. אנחנו כאן כדי לעשות סדר ולהסביר מהם השלבים לשימוש בטיט ומה היא השיטה הטובה ביותר.

 

שלב מספר 1 – הכנת התערובת

כאשר רוצים לעבוד עם טיט, יש בתחילה להכין תערובת של חומרים שהמרכזי שבהם הוא כמובן טיט מוכן יבש, מלט וחומר אקרילי. את שלוש החומרים האלו מערבבים עם מים עד שנוצרת תערובת סמיכה שנוחה לעבודה. איך תדעו שהתערובת שהכנת יצאה טוב? ברגע שתרימו אותה על כף היא תישאר יחסית יציבה, כן תנזול אבל במהירות אלא בהדרגה, ממש כמו שבודקים האם קצפת מוכנה.

 

שלב מספר 2 – מריחת החומר

במידה ואתם רוצים לרצף אריחים עם הטיט, זה השלב בו אתם מורחים אותו. עם זאת, חשוב להפריד ולהדגיש כי ישנן שתי שיטות לעבודה עם טיט וריצוף. ישנם סוגי טיט שיש למרוח ישירות על האריחים ואז להדביק, וישנו סוג של טיט שמורחים על שכבת החול המייצב ואז מניחים את האריחים. ישנם סוגים שניתן לעבוד איתם בשתי השיטות לנוחיותכם, אבל חשוב לבדוק לפני זה ולוודא זאת.

 

שלב 3 – פינישים אחרונים

לאחר שמרחתם היטב את כל האריחים, שימו לב למרוח בנדיבות את כל חלקי האריח ולא רק בקצוות, נותנים לטיט להתייבש. לאחר שהכל התייבש, מומלץ להוציא את השאריות מהחריצים של הרצפות.

 

אז מה היא הדרך הטובה ביותר להשתמש בטיט?

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הבנייה וזהו רק תחביב עבורכם. מומלץ מאוד לקנות טיט מוכן. בכל חנות חומרי בניין תוכלו למצוא תערובות מוכנות מראש לכל מטרה שאליהם רק תצטרכו להוסיף מים על פי הוראות היצרן ולקבל תערובת טיט מוכנה.

כאשר אתם ניגשים לחנות חומרי בניין הסבירו למוכר את הצורך שלכם בטיט ולמה הוא הולך לשמש, והוא כבר ידע לכוון אתכם לתערובת המוכנה שהיא תתאים לכם. למי שלא רוצה להסתבך עם חומרי בנייה שונים, תהליך ההכנה והסיכון שאולי לא יצא לו טוב, תערובות מוכנות מראש יכולות להיות פתרון מעולה.

עולם הבנייה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה