חיפוש
חיפוש

מה יכול לקרות במהלך תאונות אופנוע ללא ביטוח

אופנוע הוא כלי רכב מסוכן שאין לנהוג עליו ללא ביטוח, ככל כלי תחבורה אחר.

למרות זאת, ישנם נהגי אופנועים שלא עושים ביטוח ונפגעים.

מה יכול לקרות בתאונת דרכים עם אופנוע ללא ביטוח? על כך במאמר הבא.

 

מה עושה נהג אופנוע ללא ביטוח במקרה של תאונה?

במידה ונהג אופנוע לא רכש ביטוח חובה והוא מעורב בתאונת דרכים ההשלכות יהיו קריטיות הן מבחינת הנזקים והן מבחינת הפיצוי הכספי. ללא ביטוח אף נהג לא יכול לתבוע את הזכות לפיצוי של נפגעי תאונות הדרכים. עם זאת, ניתן לתבוע על פי חוק הנזיקין. למרות שלא מובטח פיצוי כספי, על הנהג יהיה להוכיח שהנזק נגרם על ידי רשלנות של הפוגע במידה ועבר על חוקי התנועה. כדי להגיש תביעת נזיקין, התובע יצטרך להציג מסמכים רפואיים וחוות דעת של מומחים הנוגעים לפגיעותיו ולהגיש תביעה באמצעות עורך דין תאונת אופנוע על מנת למצות את כל זכויותיו.

 

מה עושים כשהתביעה נדחית על ידי חברת הביטוח?

בין אם הגשתם תביעת נזיקין באופן עצמאי ובין אם בסיוע של עורך דין חשוב שהיא תנוהל על ידי עורך דין המתמחה בכל ההיבטים המשפטיים של תביעות נהגים ללא ביטוח חובה. חברות הביטוח לא ממהרות לשלם פיצוי ולעיתים אף משלמות פחות ממה שמגיע על הנזק בפועל. יש לחברות הביטוח רופאים מומחים שיקבעו לכם דרגות נכות נמוכות מכפי שמגיע לכם כדי שהן לא ישלמו את המקסימום. לאור עובדה זו, עורך דין המומחה בתחום יידע כיצד לנהל עם חברות הביטוח את המשא והמתן ויפנה אתכם לרופאים מומחים מטעמו כדי לערער על דחיית התביעה ולמצות את זכויותיכם. במידה ואתם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות, ניתן לתבוע בגין התאונה את הפוליסה, אך מומלץ לעשות זאת גם בסיוע של עורך דין מומחה ומנוסה.

 

כיצד להתנהל לאחר תאונת הדרכים במקרה שאין ביטוח?

ראשית יש לתעד את האירוע, לצלם את הפגיעות בגוף וברכוש, לרשום את הפרטים של המעורבים בתאונה ואת הפרטים של העדים שראו מה קרה. כמו כן, צלמו את פרטי הפוליסות של המעורבים בתאונה במקרה ומצבכם הפיזי מאפשר זאת. יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מייד לאחר המקרה ולשמור את המסמכים ומכתב השחרור. כמו כן, עליכם יהיה להביא אישור מהמשטרה שתיעדה את האירוע ובכל מקרה גם אם המשטרה לא הייתה בשטח לאחר התאונה. שמרו את כל הקבלות על ההוצאות הרפואיות ובכללו ציוד רפואי ותרופות, הנסיעות ועוד. ברגע שמתאפשר לכם יש לפנות לעורך הדין ולקבל ישירות ממנו ייעוץ והכוונה על כל השלבים והבדיקות שעליכם לבצע. בדרך כלל הייעוץ הראשוני עם עורך הדין יהיה ללא עלות ולכן חשוב לקבל את ההדרכה הראשונית. לאחר מכן הגישו באמצעותו את התביעה כדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

התנגשות

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה