חיפוש
חיפוש

תביעות ביטוח לעסקים גדולים

תביעות ביטוח נתפסות לרוב כתחום שנוגע ל"איש הקטן", אבל חשוב לזכור שגם חברות גדולות עלולות, בתנאים מסוימים, להגיע למצב כזה. כדי להגיע לתוצאה אופטימאלית יש לשמור על הכללים ה"רגילים" של עולם תביעות הביטוח תוך תשומת לב לייחודיות שיש לעסקים גדולים בתביעות כאלה.

תביעת ביטוח – מה זה אומר?

למרות המילה "תביעה" שמשמשת לרוב בהקשרים של פנייה לבית משפט, תביעת ביטוח מוגשת לחברת הביטוח. מדובר על פנייה לחברה לשלם למבוטח פיצוי בגין נזק שגרם לו והיה כלול בפוליסת הביטוח אותה הוא רכש. כדי לזכות בפיצוי המבוטח לעבור שתי משוכות עיקריות:

  • להוכיח שהנזק אכן התרחש (למשל, שרכבו אכן היה מעורב בתאונה).
  • להוכיח שהפוליסה אכן כוללת את הנזק הרלוונטי (דוגמה קיצונית – פוליסת ביטוח רכב אינה מכסה פגיעות בבית).

בניגוד להתדיינות בבית משפט (בה בית המשפט מכתיב את קצה ההתנהלות) הקצב של תביעת ביטוח תלוי בעיקר במבוטח, ככל שהוא יתנהל בצורה מהירה יותר (יודיע בהקדם על הנזק, ישלח את המסמכים לחברת הביטוח וכו') כך הוא התביעה תתנהל בצורה מהירה יותר. לפני הגשת התביעה מומלץ לקחת בחשבון את חיובי ה"השתתפות העצמית" שחברות הביטוח משיתות על המבוטחים, יש מקרים בהם חובות אלה יכולים להפוך את התביעה ללא רווחית.

עסק גדול – מי, כמה ולמה

באופן עקרוני, לא אמור היה להיות הבדל בין עסק גדול ל"אנשים רגילים" בתחום תביעות הביטוח. חברת ביטוח מספקת שירותים שונים תמורת תשלום חודשי מסוים, וכל מי שמעוניין לרכוש אותו  – רשאי. בפועל, בגלל אופיים המיוחד של העסקים הגדולים הם זוכים לפוליסות ביטוח נפרדות וממילא תביעות הביטוח שלהם עלולות להתנהל באופן אחר. עסקים גדולים מתאפיינים לרוב במדיניות ניהול סיכונים שונה (למשל, הם מתנהלים גם באזורי אסון ובשעות מלחמה) וממילא הם לוקחים פוליסת ביטוח שמכסות סיכונים גדולים יותר.

עסק גדול – איך הוא מנהל תביעת ביטוח

כמו כל מבוטח, גם את תביעת הביטוח של עסק גדול מתחילה בהודעה של המבוטח לחברת הביטוח על הנזק והעברת המסמכים הרלוונטיים לחברת הביטוח, שצריכה להחליט האם היא מקבלת את התביעה וקובעת את גובה הפיצוי. תביעת ביטוח של עסק גדול יכולה להיות מורכבת יותר כיון שהיא נוגעת לתחומים פחות קלאסיים שהתביעה שעוסקת בהם יכולה להיות מורכבת יותר. כדי להימנע מתקלות בתביעה מומלץ לנהל מדיניות תיעוד כמה שיותר רחבה (כדי שחברת הביטוח תוכל לקבל תיעוד נרחב כמה שיותר) ולנמק את התביעה היטב (כדי לוודא שהקשר בין הפוליסה למקרה הנדון הוכח בצורה משכנעת).

בית משפט

סיכום

במקרה של נזק, על חברת הביטוח (כמו כל ישות מבוטחת) להגיש תביעה לחברת הביטוח בדרך המקובלת במקרים כאלה (תיעוד מלא ובקשה מנומקת) ע"י משרד כמו אלגבלי אגבלי – משרד עורכי דין. מומלץ לעסקים גדולים להתנהל בתשומת לב רבה יותר (עקב הייחודיות שמלווה בדרך כלל את תביעות הביטוח שלהם, כתוצאה מתחומי העיסוק הנרחבים).

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה