חיפוש
חיפוש

תוכנית בטיחות אש בבניין חדש – איך עושים זאת

העסק שאתם עומדים לבנות עכשיו עתיד להיות ממוקם בבניין חדש? אם כך, אתם בוודאי מבינים את החשיבות של הכנת תכנית בטיחות אש.

אומנם איש לא רוצה להגיע למצב שבו הוא צריך להפעיל את התכנית זאת ולנוס על נפשו, אך אנחנו לא באמת יודעים מה יוליד יום ולכן חשוב להיות כמה שיותר מוגנים מראש.

 

למה תכנית של בטיחות אש היא כל כך חשובה?

ראשית, החוק קובע בצורה חד משמעית שצריך להכין תכניות כאלה גם לעסקים שנמצאים בבניין חדשים וגם לעסקים שנמצאים בבניינים ישנים. שנית, תוכנית בטיחות אש, אם היא נכתבה על ידי אנשי מקצוע מובילים, באמת יכולה להציל אדם. היא כוללת פירוט רב של כל הנהלים והיא כוללת גם התקנה של לא מעט אמצעים שונים לכיבוי אש. לכן, אם חלילה תפרוץ שריפה בבניין החדש שבו יהיה מממוקם העסק שלכם, תוכלו לעשות הכול כדי להקטין את הנזק לנפש ולרכוש.

 

התאמת התכנית לבניין

חשוב להבין שזה לא משנה אם מדובר על תכנית בטיחות אש שמיועדת לבניין חדש או ישן, כי בכל מקרה, יש צורך להתאים את התכנית באופן ספציפי לבניין שעליו מדובר. כלומר, האם מדובר על בניין שיש מעליות? מדרגות? עשרות קומות? כמה אנשים בדרך כלל נמצאים בבניין בו-זמנית? והאם יש בו פתחי מילוט או שצריך ליצור אותם ולשלב אותם בתכנית בניית המבנה? חשוב לשים לב לכל הפרטים האלה, ואין ספק שאם מדובר על בניין שנמצא רק בשלבי התכנון, הרי שאפשר כבר בשלב הזה להכניס את תכנית הבטיחות באש. במסגרת הכנה של תכניות כאלה גם מתקינים בדרך כלל את כל האמצעים הכי משוכללים ומקצועיים שיש לכיבוי אש, בין אם זה מטפים, מתזים, מערכות לגילוי אש מוקדם וכדומה.

 

איך בוחרים חברה מובילה ליצרת תכנית כזו?

אם תעשו חיפוש תגלו שבין אם הבניין החדש שלכם ממוקם בדרום, בצפון או במרכז הארץ, הרי שיש לא מעט חברות שאליהן תוכלו לפנות לצורך הכנת התכנית. יחד עם זאת, לא כל החברות מעסיקות את אנשי המקצוע הכי טובים שיש, מה שמעורר את הדילמה: באיזו חברה כדאי לבחור? חשוב מאוד לבדוק איזו השכלה בתחום בטיחות האש יש לאנשי המקצוע שאליהם אתם פונים. בנוסף, האם זו חברה שעוסקת בתחום הזה כבר הרבה מאוד שנים? והאם לקוחות אחרים שעבורם אותם אנשי מקצוע יצרו בעבר תכניות בטיחות אש יצאו מרוצים? חשוב מאוד גם לברר על איזה מחירים מדובר. אומנם זה נכון שדרושה מקצועיות ברמה מאוד גבוהה כדי ליצור תכניות בטיחות אש, אך זה לא אומר שחובה לשלם על הכנת תכנית כזאת כל סכום שדורשים מכם. יש טעם להשוות מחירים, לקבל כמה הצעות וכך לבחור את מה שנכון יותר עבורכם.

 

תלמיד ומורה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה