חיפוש
חיפוש

האם יש תו תקן הקבוע בחוק לגבי הרכבת מקלחונים

מהו תו תקן?

מי מאתנו לא חווה פעם את ההרגשה שהוא נמצא בסיטואציה מסוכנת, כגון בנסיעה במהירות לא בטיחותית או בשהייה במבנה רעוע? אותה הרגשה לא נעימה ופחד עמוק שמחלחל וגורם לנשימתנו להעתק? הפחד והחרדה רק הולכים וגדלים ככל שמדובר במרחב האישי או הביתי שלנו. על מנת למנוע מצבים מסוכנים כאלה, וליצור עבורנו סביבה בטיחותית ומאפשרת,

מכון התקנים הישראלי מגדיר עבור סוגי ההתקנים השונים החל מהרכבת רכבים, בניית בניינים ועד נטיעת עצים בצד המדרכה, מהם התקנים בהם הם צריכים לעמוד. אי-ציות לתו תקן, מוגדר כעבריינות של ממש, וישנם אינספור סיפורים על תאונות קטלניות שאירעו כתוצאה מאי ציות לתו התקן. .

 

מהן הסכנות שעלולות לארוב לנו בהתקנת מקלחת?

לכאורה, התקנתה של מקלחת ביתית היא משימה פשוטה ביותר. המקלחון השחור או הכסוף, המעוצב בטוב טעם, נראה לנו כאובייקט תמים לחלוטין. אלו סכנות או תאונות עלולות להיווצר כתוצאה מהתקנת מקלחון ביתי בחדר האמבטיה?!

תופתעו לשמוע, אבל התקנת מקלחון כמוה כהרכבת פצצה מתקתקת. המקלחון עשוי מזכוכית פשוטה ודקה באופן יחסי. תנועה לא נכונה במהלך מקלחת, ילד קטן שמתנגש בחוסר תשומת לב בזכוכית או קרצוף מעט חזק מדי של זגוגיות המקלחון במהלך הניקיון שלו, וזכוכיות המקלחון יהפכו לאוסף של שברים דמויי סכינים שבקלות יפצעו את הנתקל בהם פציעות לא קלות בלשון המעטה.

 

מהו תו התקן?

בעקבות הסכנות הנ"ל. מכון התקנים הישראלי דורש עמידה בתקנים ברורים במהלך התקנת המקלחון. נפרט בפניכם את התקנים אותם יהיה עליכם לבדוק עם מתקין המקלחון שמגיע אליכם.

 

זכוכית מחוסמת

מכון התקנים הישראלי מאשר התקנת מקלחונים העשויים מ"זכוכית מחוסמת". זכוכית זו עוברת תהליך כימי מיוחד, הכולל קירור קיצוני וחימום קיצוני בעקבותיו. התוצר הסופי הוא זכוכית חסינה באופן יחסי, שיכולה לעמוד בפני חבטות או מכות חזקות יחסית. בנוסף, כאשר זכוכית זו נשברת, היא נשברת לאלפי רסיסים קטנים שלא מהווים סיכון ממשי לעומדים בסביבה.

 

זכוכית רבודה

עוד תצורה של זכוכית המאושרת על ידי מכון התקנים היא "זכוכית רבודה" , זכוכית העשויה משתי שכבות זכוכית שביניהן מפרידה שכבת פלסטיק אליה הן מודבקות. כאשר הזכוכית מקבלת חבטה חזקה היא לא מתנפצת ונשברת אלא רק נסדקת ונשארת דבוקה לשכבת הפלסטיק האמצעית.

 

עובי הזכוכית

נוסף על כל אלו, דורש מכון התקנים עובי מינימלי של זכוכית. העובי המינימלי הנדרש הוא 6 סנטימטרים. העובי מהווה רכיב משמעותי בחוסנה של הזכוכית ובמניעת התנפצויות מסוכנות ולא רצויות.

 

המלצות אחרונות

נוסף על האמור לעיל, מומלץ לבדוק היטב מי החברה או האדם המתקין את המקלחון. השתמשו בשירותיהם של חברות או אנשי מקצוע בעלי ותק ומוניטין בתחום. רק כך, תוכלו ליהנות בחופשיות ובביטחון מהמקלחון החדש שלכם.

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה