חיפוש
חיפוש

תזונה נבונה: כך תדאגו לתזונה טובה יותר!

כיום אנו יודעים שאחת הבעיות הקשות של העולם המערבי המתועש היא בעיית התזונה. אנו חיים בעולם של שפע, ואוכלים אוכל תעשייתי ומהיר. רוב האנשים לא רואים צורך להכין לעצמם ארוחה בריאה ומזינה אם אפשר להזמין אוכל באחת מאפליקציות המשלוחים, או סתם לרדת ולאכול פיצה או שווארמה. מדובר על בעיה קשה מאוד שפוגעת באופן משמעותי בבריאות של כולנו.

תזונה לקויה יכולה לגרום להמון בעיות רפואיות שכוללות משקל עודף והשמנה, מחלות דם, סוכרת, ומחלות נוספות. אבל מה לעשות, תזונה נכונה זה לא דבר שאפשר להגיע אליו בלי להתאמץ, ולכן החלטנו לסייע לכם. הכנו לכם מדריך קצר שיסייע לכם להגיע לתזונה נכונה וטובה יותר. מוכנים? בואו נצא לדרך!

 

מה אנחנו קונים?

אחת הבעיות הקשות ביותר עם תזונה לא טובה היא הזמינות הגבוהה שלה. למי יש כוח לחתוך סלט ירקות כשיש בבית חטיף או נשנוש פחות בריא שיכול להשביע? מסיבה זו אנו צריכים לחשוב בגדול ולהרחיק מהישג היד שלנו דברים פחות בריאים. זה מתחיל כמובן בקניות בסופר, השתדלו לקנות פירות וירקות טריים שאתם אוהבים, כך שהם יהיו זמינים עבורכם, ולא הממתקים הפחות בריאים.

אנו ממליצים גם לעבור לקניות דרך האינטרנט, כך תוכלו להכין רשימה ולשמור על קנייה מוקפדת בלי להתפתות לממתקים שאתם רואים בעיניים. ניתן לרכוש למשל בצורה הזו ברשת חצי חינם. הקנייה תגיע במשלוח עד לבית, ואפשר להזמין גם פירות וירקות טריים ואיכותיים.

אנחנו קונים

איך אנחנו מבשלים?

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא הצורה שבה אנו מבשלים וחומרי הגלם שבהם אנו משתמשים. הרבה אנשים משתמשים בחומרי גלם פחות איכותיים ופחות בריאים, וגם מבשלים בצורה פחות בריאה. אחד הכללים הבסיסיים למשל הוא הימנעות ככל האפשר מטיגון.

טיגון כולל שימוש בהרבה שמן וכל מה שאפשר לאפות או לבשל ולא לטגן, עדיף להכין בלי טיגון. גם על חומרי הגלם כדאי להקפיד. אם אתם משתמשים בשמן, עדיף עד כמה שאפשר להשתמש בשמן זית. אם אתם מבשלים דגנים, עדיף שאלו יהיו דגנים מלאים.

 

מעבר הדרגתי

דבר נוסף שכדאי להקפיד עליו, כמו בכל שינוי בחיים, הוא מעבר הדרגתי. אל תנסו לעבור ביום אחד לתזונה בריאה בלבד ולשנות את כל התפריט שלכם. זה יהיה נחמד לכמה ימים, אבל אתם לא תחזיקו מעמד. נסו לייצר מעבר הדרגתי, למשל: שבוע ראשון שבו שותים רק מים, בשבוע השני מורידים נשנוש אחד ועוברים לפרי חתוך. כך תבצעו את המעבד בצורה נכונה ותוכלו להחזיק מעמד לטווח הרחוק.

 

סיכום

אין ספק שביצוע של שינוי תזונתי זה דבר ממש לא קל. עם זאת, אם תקפידו לרכוש מוצרים בריאים יותר ולהרחיק מהבית מוצרים בריאים פחות, תשימו לב לאופן ההכנה שלכם, ותקפידו על מעבר הדרגתי, סיכויי ההצלחה שלכם יהיו גבוהים יותר.

תזונה חכמה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה