חיפוש
חיפוש

תיקון צינורות ביוב ללא הרס – האם זה אפשרי?

כמעט בכל בניין, בית או מבנה היו בעבר או ישנה בהווה נזקים בביוב או בצינורות הביוב. נזקים מהסוג הזה עלולים למרר את חייהם של יושבי המבנה, ריחות לא נעימים והצפות, כל אלו הן התוצאות של נזקי ביוב כאלו ואחרים. בעבר, כדי לתקן נזקי ביוב היה צריך לשבור מרצפות ולגרום לנזק רב. היום, ניתן לבצע תיקון לצינורות ביוב באופן ממוקד וכירורגי באופן כזה שיגרום להרס מינימלי. 

 

מה זה בכלל ביוב?

ביוב הוא למעשה מערכת צינורות, הממוקמת מתחת לאדמה, ותפקידה לנקז את שפכים כך שלא יהוו מטרד עבור הציבור. ביוב מהווה תשתית חשובה ובלעדיה שום עיר מודרנית לא יכולה להתקיים, באזורים בהם מערכת הביוב מיושנת ולא מנקזת שפכים באופן מספק, מתפתחות מחלות רבות שמקורן בתנאים סניטרים ירודים.

 

בעיות במערכת הביוב

על אף תרומתה האדירה של מערכת הביוב, גם היא לא חפה מכשלים ופגמים. בעיות ביוב רבות מקורן בעבודה לא מקצועית של אנשי תשתיות, נזקי בלאי ונזקים טבעיים. מערכת הביוב היא מוכרת ומסועפת, כל בעיה קלה ככל שתהיה יכולה להביא לנזקים כבדים.

פעם, כל בעיה קטנה דרשה פירוק מוחלט התשתיות והתקנת מערכת ביוב חדשה. בימינו, ישנם כלים ושירותי ביוב רבים, לרבות שירותי ביובית, אשר נותנים מענה מודרני ופשוט לבעיות בצינורות ומערכת הביוב.

 

באילו מקרים אפשר לעשות תיקון צינורות ביוב ללא הרס?

כאמור, בימינו ישנם פתרונות מודרניים וחדשנים בהקשר של תיקון מערכות ביוב, כך ששבירת מרצפות ופירוק תשתיות לשם תיקון כבר לא מהווים את הפתרון המיידי לכל בעיית ביוב נתונה. אבל, ויש אבל די גדול, לא ניתן לטפל בכל בעיית ביוב מבלי להביא להרס. תיקון של מערכת ביוב ללא הרס ניתן לבצע רק בצנרת הביוב. לא ניתן לבצע תיקון מערכת ביוב ללא הרס בצנרת אספקת מים למשל.

בנוסף, גם בצינורות הביוב שהם כאלו שניתן לתקן ללא הרס, לא תמיד ניתן לתקן כך. במקרים בהם מצב הצנרת חמור במיוחד והכל מתפורר, לא ניתן לבצע תיקון וצריך לבצע החלפה כוללת של הצנרת. כמו כן, עלות תיקון ללא הרס לעיתים היא יקרה יותר ביחס לחלופה של החלפת הצנרת. כך שבמידה והשיקול הכלכלי גדול יותר משיקול של ניקיון ועבודה אסתטית – ייתכן שמראש תעדיפו להחליף את הצנרת כולה ולא לבחור בתיקון ללא הרס.

 

החלטתי ללכת על תיקון ללא הרס – כל אינסטלטור יכול לעשות את זה?

כאמור, במידה והבעיה במערכת הביוב שלכם היא כזאת שניתן תקן באמצעות תיקון ללא הרס – ניתן יהיה לבצע את הפרוצדורה אצלכם. יחד עם זאת, לא כל בעלי המקצוע מוכשרים לבצע את התיקון הספציפי הזה. תיקון צינורות ביוב ללא הרס הוא יחסית חדש ומשלב עבודה עם מערכות מתקדמות, אם אתם מעוניינים בתיקון כזה עליכם לוודא שבעל המקצוע יודע לבצע אותו.

תיקון צנרת ביוב

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה