חיפוש
חיפוש

תכנון בית עם מערכת שמע וסאונד לכל הבית – מדריך 2022

 מדוע משתלם לתכנן את המערכת שלכם לפני שאתם בונים בונים בית חדש ? שלב התכנון הוא הרגע המושלם לתכנן את מערכת השמע שלכם לכל הבית. ניקח בית קלאסי-מודרני כדוגמה. בבית מודרני 95% האנשים שמתכננים בנייה חדשה או שיפוץ, מראש הם רוצים רמקולים שקועים בתקרה ברחבי הבית.

אז כאשר מתחילים לבנות את , מומלץ מראש לתכנן  את מערכת השמע כדי להגיע לתוצאה האולטימטיבית. כאשר מתחילים לתכנן את מערכת ה-A/V עוד לפני שהבנייה התחילה. "הרבה יותר קל למשוך כבלים מצד לצד לפני שהקירות עומדים".

 

 צעד 1 – החליטו איפה תרצו מוזיקה

רבים מחכים שהבית החדש שלהם יהיה מוכן לפני שהם מחליטים איפה הם רוצים למקם רמקולים. אבל אם תתכננו עוד לפני שהבנייה התחילה, תוכלו לבחור את המיקומים המושלמים עבור כל הרמקולים שלכם. והרבה יותר קל לחבר אליהם את כל הכבלים לפני שהקירות עומדים!

לפני שמסיימים את תוכניות הבית, מומלץ להתפנות לתכנון המערכת שלכם. וכך ניתן להגיע למצב של היכן נרצה שיהיו צלילים, כיצד נרצה לשלוט בהם ואז לחווט את הכול בהתאם.

ניתן לבחור זוג או רביעייה של רמקולים שקועים לתקרה, זוג אחד למרפסת הקדמית ועוד אחד למרפסת האחורית. ובחדר האמבטיה הראשי, ניתן לבחור ברמקול שקוע סטריאו – דרך לחסוך מקום תוך השגת צליל בשני ערוצים מרמקול אחד. אופצייה נוספת היא לקנות רמקולים שקועים בלוטוס עם מגבר מובנה.

אם אתם מתכננים להתקין גם רמקולים בגינה או בחצר, שימו לב כי ישנה אופצייה מומלצת להתקין סט של זוג רמקולים לגינה ללא צורך במגבר , כך שהם מוגברים ועצמאיים בפני עצמם, שעובדים בנפרד משאר הבית ומתחברים בבלוטוס אל הסמארטפון שלכם.

צעד 2 – בחרו את הציוד להגברת המערכת שלכם והשליטה בה

 

רמקולים שקועים בתקרה ורמקולים חיצוניים זקוקים להגברה. אז תצטרכו מגבר אחד או יותר כדי לחבר אותם. ניתן גם לבחור מגבר שיכול להגביר עד שישה זוגות רמקולים במקביל.

[ ראו כאן מדריך לבחירת רמקולים שקועים ]

 

צעד 3 – קבעו את מיקום מרכז השליטה שלכם

לאחר מכן, צריך להחליט היכן למקם את המגבר. ניתן למקם את המגבר או רסיבר, כך שלא יהיה נגלה לעין ויישאר רחוק מהילדים, לדוגמא, בתוך מזנון, או ארון תקשורת ייעודי. אם אתם רוצים להתקדם אל המגברים החדשים, שהם גם שקועים בקיר מומלץ לתכנן זאת עם אנשי מקצוע, וכמובן להוביל את כל הכבלים של הרמקולים אל הנקודה בה המגבר \ רסיבר החכם ימוקם.

צעד 4 – חברו כבלים והתקינו בקרי עוצמה לפני שקירות הגבס עולים

לפני שהקירות עומדים, הריצו את כל הכבלים שאתם חושבים שתצטרכו! ברגע שמסגרת העבודה של הבית שלו עמדה, בבית נורמלי צריך להריץ סך משוער של כ-100  מטר של כבל כדי לחבר את כל הרמקולים, כשכולם מובילים לעמדת השליטה, ששם ממוקם הרסיבר.

המוצר המוגמר.

כאשר תסיימו את הבנייה של הבית שלכם, תוכלו להנות ממערכת סאונד איכותית, וזאת כמובן אם קניתם רמקולים שקועים איכותיים ומגבר או רסיבר בהתאם לרמקולים.

בית קלאסי-מודרני

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה