חיפוש
חיפוש

מורישים לכם משק חקלאי? אלו הם התנאים לקבלתו

קבלת משק חקלאי בירושה עשויה להיות עניין מורכב. שכן, מדובר בתהליך שיוצר לא פעם קונפליקטים בין היורשים. עובדה זו הובילה אותנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיאפשר ליורשים להכיר בתנאים לקבלת המשק. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות את כל הפרטים החשובים בהקשר זה. 

 

ירושה של משק חקלאי – ההקדמה

חלוקת הירושה של משק חקלאי צפויה לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם הנפטר הלך לעולמו מבלי להותיר צוואה או במקרים שבהם יש צוואה קימת. חשוב שתדעו תחילה שהורשה של משק חקלאי היא סוגיה מורכבת שעולה לא פעם בבית המשפט לדיני משפחה והיא עשויה לכלול התערבות מצד גורמים שונים, לדוגמא:

  • בעלי הנחלה
  • הסוכנות היהודית
  • מנהל מקרקעי ישראל

ירושה של משק חקלאי – ההקדמה

תכירו את סעיף 114 לחוק הירושה

אי אפשר לעסוק בהורשה של משק חקלאי, מבלי להציג בקצרה את סעיף 114 לחוק הירושה. נסביר שירושה מסוג זה תלויה בנסיבות. נהוג לחלק את ירושת המשק ל – 2 מצבים:

  • ירושה של נחלה בכפר שיתופי
  • ירושה של משק חקלאי במושב עובדים
  • ירושה על פי צוואה

 

כללי הירושה בתרחישים אלה

משק חקלאי שהועבר בירושה במושב עובדים, כפוף להסכם שנחתם בין המוסדות המיישבים לבין האגודה השיתופית. דהיינו, זכויות השימוש במשק עוברות לבן הזוג של הנפטר, במידה וזה בחיים. אם אירע מצב שבו בני הזוג נפטרו, ניתן יהיה לעביר את הזכויות של המשק לבן ממשיך.

במידה ומדובר בירושה של נחלה בכפר שיתופי, הזכויות של הנחלה יועברו לבן הזוג. אם זה אינו בין החיים, ניתן יהיה להעביר את המשק לבן ממשיך שיש באפשרותו לשמר את המשק. כאמור, המקרה השלישי הוא ירושה של משק חקלאי שניתנת על פי צוואה. תרחיש זה נחשב למורכב ביותר, מכיוון שיש מצבים שבהם הצוואה לא תהיה ברת תוקף. מי שמצאו את עצמם במצב שכזה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע מקצועי.

כללי הירושה בתרחישים אלה

קיבלתם משק בירושה? כדאי שתפנו לעורך דין מומלץ

סביר להניח שבשלב זה אתם כבר יודעים שהורשה של משק חקלאי עשויה להיות עניין מורכב. לכן, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומלץ בתחום שיבדוק את המקרה שלכם ויציין מה תוכלו לעשות, בהתאם לקבוע בחוק. נמליץ לערוך בירור מעמיק ברחבי הרשת, כדי שתגיעו לבעל מקצוע שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בכל הנוגע להורשת משק חקלאי
  • בעל וותק רב
  • אמין

 

השורה התחתונה – הורשת משק חקלאי זה לא משחק ילדים

קבלת משק חקלאי בירושה מצריכה הסתייעות מצד עורך דין מומלץ. שכן, זהו תהליך מורכב וההחלטות בגינו באות לידי ביטוי בהתאם לסעיף 114 לחוק הירושה. בשלב זה אתם מכירים במידע החשוב, כך שנותר לכם רק לקבל הכוונה מקצועית שתאפשר לכם לקבל את הירושה  בהתאם לקבוע בחוק.

מורישים לכם משק חקלאי אלו הם התנאים לקבלתו

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה