חיפוש
חיפוש

חשבתם לפתוח פלאפל? הנה תנאי הסף שלא תוכלו מהם לחמוק

פתיחה של עסק, במיוחד אם מדובר על פלאפל הוא אירוע מרגש שעבור רבים גם יכול להיות הגשמה של חלום ילדות ישן. כאשר אתם פותחים עסק, יש כמה דברים שאתם צריכים להקפיד עליהם. מלבד העבודה עצמה, ישנו צד בירוקרטי לא מבוטל שנלווה לכל פתיחת עסק ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם ממנו. כאן נעזור לכם להכיר את כל תנאי הסף החשובים.

 

רישיון עסק

בעת פתיחה של עסק, הדבר הראשון שאתם צריכים לדאוג לו הוא רישיון עסק. מהאתר של החברה לרישוי עסקים תוכלו לקבל פירוט מפורט מה בדיוק הרישיון הזה כולל ומדוע הוא נחוץ לטובת הפלאפל שלכם אך בכל מקרה חשוב לדעת שלפי חוק רישוי עסקים לא ניתן לפתוח עסק מכל סוג שהוא בלי הרישיון הזה. הרישיון הוא למעשה הצהרה שהעסק שלכם פועל על פי החוק בישראל.

רשיון עסקי

רישיון משרד הבריאות

הדבר השני שאתם צריכים לדאוג לו נובע מהעובדה שהעסק שאתם פותחים הוא עסק בתחום המזון. כדי למנוע מצב שבו בריאות הציבור נפגעת כתוצאה מאכילה של מזון לא תקין, עליכם להוציא רישיון ממשרד הבריאות שמאפשר לכם לשווק מזון. בלי הרישיון הזה אסור לכם למכור דברי מאכל, ולכן הוא חיוני לעסק מהסוג שלכם. משרד הבריאות יוודא שאתם אכן עומדים בתנאי הסף לשיווק המזון.

בניגוד לרישיונות אחרים שאותם אנחנו מוצאים פעם אחד ומאז אפשר לשכוח מהם, הרישיון של משרד הבריאות הוא משהו שצריך להיות בתוקף כל הזמן. מעת לעת המשרד עלול לבצע בדיקה בעסק שלכם, ובמידה והוא יימצא ליקויים שמסכנים את מי שאוכל את המזון שלכם הוא עלול לשלול לכם את הרישיון הזה. לאור זאת עליכם להקפיד על הוראותיו בדקדוק רב.

 

ציוד מתאים

אחרי שדברנו על הצד הטכני של העסק, חשוב לזכור שבפתיחה של פלאפל אנחנו צריכים לא מעט ציוד שיאפשר לנו לייצר פלאפל בצורה מהירה ויעילה. מכונה לייצור הכדורים, מקרר משקאות, צ'יפסר ופס לסלטים הם רק חלק מהציוד שאתם צריכים לדאוג שיהיה אצלכם בעסק. זכרו, העובדה שמדובר בעסק דורשת מכם לקנות מכשירים שיכולים לעבוד זמן רב ללא הפסקה ולהתמודד עם כמויות רבות.

רישיון בריאות

העסקת עובדים כחוק

הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא לוודא שהעובדים שלכם מועסקים כחוק. כל עובד צריך להיות חתום על טופס שבור מוסדרים יחסי העובד ומהעביד. המשכורות לעובדים צריכות להיות משולמות לפי הכללים בחוק, לרבות תשלומי ביטוח לאומי ופנסיה. כל זה נועד לשמור על העובדים שלכם ולהעניק להם תנאי העסקה הוגנים.

 

לסיכום

פתיחה של פלאפל היא אירוע מרגש, אולם אסור לשכוח את הצד הטכני שנלווה אליו. רישיון עסק, אישור ממשרד הבריאות לשווק מזון וכמובן ציוד מתאים הם דברים חיוניים כדי שהפלאפל שלכם יתפקד. אחרי שתשיגו אותם הכל יהיה מוכן לקראת הפתיחה הגדולה.

העסקת עובדים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה