חיפוש
חיפוש

תפקידו של מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה המזוהה גם בשם המקצועי באנגלית software engineer הינו תפקיד נחשק ומבוקש בתעשיית ההייטק והמחשוב, הכל נשמע לכם אותו דבר? מתכנת, מפתח תוכנה, בוגר מדעי המחשב ומהנדס תוכנה – אתם לא בד, המשיכו לקרוא והבינו מה בדיוק עושה מהנדס תוכנה.

 

ראשית, איך מקבלים את התואר הנכסף – מהנדס תוכנה

לימודי הנדסת תוכנה הינם לימודים לא פשוטים, אורכים כארבע שנים אקדמיות כשבשנה האחרונה כל סטודנט מתרכז בפרוייקט הגמר שלו. הלימודים מקנים ידע תיאורטי ובסיסי בעולם מדעי המחשב, שפות תכנות וקידוד שונות וכמובן מתמטיקה. לאחר שהסטודנטים רוכשים ידע זה הם מתקדמים ללמידת כל הטכנולוגיות והכלים הדרושים לטיפול בתוכנה – בניית תוכנה, תחזוק ופתרון בעיות.

 

מהנדס תוכנה כמבט על

מהנדס תוכנה בדרך כלל יביט ויפעל סביב הפרוייקט (התוכנה) במבט על ורחב. הוא זה שבקשר עם הלקוח העסקי ומסיקים יחד את הצרכים והפתרונות שניתן להעניק לו בעולם התכנות. לצורך העניין מהנדס תוכנה ובוגר תואר מדעי המחשב מחזיקים באותן היכולות לפיתוח ואחזקת תוכנה אך בדרך כלל מהנדס יהיה אחראי על המאקרו ולא יתעסק בפרטים קטנים של התוכנה כמו עיצוב או איסוף נתונים.

 

אפיקי תעסוקה

לבוגר תואר הנדסת תוכנה יש ללא ספק מגוון רחב של אפיקי תעסוקה, הביקוש ל – משרות software engineer רק עולה. סטודנטים שרוצים לעבוד במהרה כמהנדסי תוכנה יתחילו לעבוד במשרות סטודנט במהלך הלימודים כדי שיציעו את עצמם לתפקידים בכירים יותר כבר עם נסיון.

בתחום הנדסת תוכנה ניתן להרחיב למספר התמחויות כמו הנדסת תוכנה רשתות ואבטחת מידע, הנדסת תוכנה וביואינפורמטיקה, הנדסת תוכנה ומערכות נבונות, תכנות מדעי, אלקטרוניקה וכו'…

 

איך נראה יום עבודה?

עבודתו של מהנדס תוכנה היא עבודה משרדית בשימוש בשפות התכנות השונות על פי החברה בה הוא מועסק. מהנדס תוכנה נדרש פעמים רבות לפתרון בעיות וכאן מגיע החלק המאתגר והיצירתי שלו – הוא ינסה למצוא פתרון ריאלי ומיטיב כך שישנה כמה שפחות את התוכנה הקיימת. תנאי העסקה של מהנדסי תוכנה כמו עוד מקצועות בעולם התכנות והמחשב הם ממש מעולים. השכר יתחיל ב12,000 שקלים למהנדס צעיר ועד 26,000 ויותר מכך.

 

כל מהנדסי תוכנה עוסקים באותו דבר?

ממש לא, כל פרויקט וחברה עוסקים בתכנים אחרים כך גם מהנדס התוכנה. אופי העבודה ישתנה על פי השלבים בו הפרויקט הנוכחי נמצא, על פי השדרוגים והשינויים. העבודה יכולה להיות נוחה ורגועה מאוד ופתאום לזנק מאפס למאה והמהנדס יידרש לתת פתרונות ולנהל את המהלכים הבאים.

 

לסיכום

נדמה שהביקוש למקצוע זה תמיד נמצא בשיא ואינו יורד משם, חברות לא מפסיקות לחפש אחד מהנדסים טובים לתוכנות שלהם אשר בעצם מהוות את רוב התוכן של כמעט כל חברה הפועלת במרחב הדיגיטלי. מהנדס תוכנה הוא מאסטר במרחב הזה ולכן הוא מבוקש ומקבל תנאי העסקה שקשה לסרב להם.
תפקידו של מהנדס תוכנה

אולי יעניין אותך גם

מה זה שירותי קוברנטיס
טכנולוגיה
מה זה שירותי קוברנטיס?

בעולם המהיר של פיתוח ופריסה של תוכנה, עסקים מחפשים ללא הרף טכנולוגיות שמייעלות את ניהול האפליקציות ומגדילות את יכולת ההרחבה. שירותי קוברנטיס  הופיעו כפתרון רב

קרא עוד »
פולוסה