חיפוש
חיפוש

מה תפקידו של עורך דין פלילי?

עורך דין הוא אדם אשר סיים את חובת לימודיו במוסד רלוונטי להשכלה גבוהה, העביר שנה של עבודה כמתמחה במשרד עורכי דין מורשה, ועבר את בחינות הלשכה.

עורך דין פלילי הוא בעל מקצוע אשר הקדיש את עצמו לתחום העבירות הפליליות.

תפקידו של עורך הדין הפלילי הוא מגוון ומורכב, וכולל את ייצוג הנאשם בבית המשפט תוך הצגת הזווית האישית שלו, ולעיתים ייעוץ לקורבנות עבירה.

 

הצגת הזווית האישית של הנאשם בפני בית הדין

עורך דין פלילי הוא עורך דין העוסק בעבירות אשר כוללות עבירה ברורה על חוקי המדינה. יש מגוון עצום של עבירות פליליות, כולל עבירות הכרוכות במעילה בתשלומי מיסים, ועד לעבירות הקשורות לפגיעה באדם אחר, כולל עבירות אלימות.

פעמים רבות, כאשר אדם חשוד בעבירה פלילית, לזווית האישית שלו של הסיפור יש משמעות רבה לקביעת גזר הדין. בית המשפט מסוגל להעניק ייחס נקודתי לכל מקרה, ולקבוע בהתאם את הענישה הנלווית. עורך דין פלילי אשר מייצג נאשמים, חייב להיות מסוגל להציג את הזווית האישית שלהם לביצוע העבירה.

הזווית האישית אולי לא תוכל למנוע לחלוטין את הענישה או את ההרשעה, אבל היא תוכל למתן את חומרתם. כדי להציג את הזווית האישית הרלוונטית, עורך הדין חייב להכיר תקדימים משפטיים רלוונטיים.

 

סיוע במאבק משפטי מול המדינה

עבירות פליליות, הן עבירות אשר המדינה היא זו אשר תובעת את הנאשם לדין. המדינה עושה שימוש במערך עורכי הדין מטעמה, כדי להגיש כתב אישום חלוט ומוכן לבין הדין, תוך מיצוי כלל הראיות הרלוונטיות אשר אספה המשטרה, או רשויות המס.

עורך דין פלילי אשר מייצג אתכם, צריך להיות אדם אשר מסוגל להתמודד עם סוללת בעלי התפקידים מטעם המדינה. עליו להיות בעל ידע בתחום הדין הפיננסי, כך שיוכל לנווט בהצלחה במקרה של מעילות או עבירות מס.

עליו להכיר תקדימים משפטיים ואת החקיקה בתחום העבירות השונות בין אדם לחברו. עליו להיות אדם אשר יוכל לעמוד בלחצים האדירים של מאבק משפטי פלילי, בין אם הם נובעים מעומס העבודה הבלתי נגמר, או מהחגיגה התקשורתית שעלולה להתלוות לניהול הדיון.

 

הכוונה וייעוץ בהליך התביעה האזרחית של הקורבנות ומשפחותיהם

לעיתים קרובות, עורך דין בעל התמחות בתחום הדין הפלילי, משתתף במאבקים משפטיים הנוגעים לתביעות אזרחיות.

כאשר נערך דין פלילי לאדם אשר עבר על החוק, הדיון הוא סביב סנקציות מטעם המדינה, ועונשי מאסר. אם חלק מהעבירה על החוק כוללת פגיעה באנשים אחרים, הם יכולים לנסות לתבוע פיצוי כספי על הנזק שנגרם להם.

במקרים אלו, לעיתים קרובות עורך דין פלילי יוכל לסייע ולהכווין את המשפחות הנפגעות, ולהגדיל את הסיכויים שלהם לקבל פיצוי מספק. הפיצוי נגזר מהנזק הכלכלי אשר גרמה העבירה, מהאדם הנפגע, ומחומרת הפגיעה הפיזית והנפשית.

 

עורך דין רציני

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה