חיפוש
חיפוש

תפקיד המיומנות בפוקר: כמה משנה מיומנות במשחק מזל?

כולכם יכולים לדמיין סצנה כזו בסרט שראיתם פעם: משחק פוקר בבאר אפלולי, הגברים הקשוחים מהמערב הפרוע יושבים עם כוסות וויסקי ואקדחים למשחק פוקר על כל הקופה. לאחד השחקנים יש הרבה מזל, הקלפים שלו מעולים והכל הולך לו. הוא כבר בטוח בניצחון שלו, אבל כאשר חושפים את הקלפים מסתבר שדווקא השחקן המנוסה הוא זה שזכה.

רוב האנשים מתייחסים לפוקר כאל משחק מזל טהור, כזה שכל מה שצריך לעשות כדי לנצח בו הוא לקבל קלפים טובים וזהו. למעשה, מדובר על טעות משמעותית, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הכנו לכם מדריך קצר שבו נלמד על החשיבות של מיומנות במשחק פוקר.

 

חשיבות המיומנות

קודם כל חשוב להבהיר: אין ספק שפוקר הוא משחק שצריך בו גם מזל. ברוב המקרים, שחקן עם זוג אס יגבר על שחקן שקיבל 2 ו- 3, אבל המזל הוא רק ההתחלה, או אם תרצו הצעד הראשון בדרך לניצחון. למיומנות ולניסיון יש כאן תפקיד מכריע, כמו ברוב הדברים בחיים.

אדם מיומן ומנוסה יצליח לרוב לעשות משהו טוב יותר מאדם שאולי יותר מוכשר ממנו, אך חסר ניסיון בתחום. ישבנו יחד עם המומחים הגדולים מאתר ggpoker והכנו לכם כאן כמה דוגמאות משמעותיות בכל משחק פוקר שבהן מיומנות באה לידי ביטוי, ויכולה לשנות לגמרי את מהלך המשחק.

פּוֹקֶר

פוקר פייס

כל שחקן פוקר מתחיל מכיר את הביטוי הזה, ואת ההנחיה החד משמעית לשמור על פוקר פייס. אבל קל לדבר וקשה לעשות במציאות. כאשר שחקן לא מיומן מקבל קלפים מעולים ורואה את הקלפים שנפתחים הוא מתרגש ומתלהב, ודי קשה לו להסתיר את זה. ההתלהבות הזו בולטת לעין לכל שחקן מנוסה, והוא מבין שכדאי לו להתקפל מהמשחק. זה נכון גם להיפך, שחקן מיומן יישאר אדיש ולא יסגיר בשום מצב את הקלפים שלו, מה שימנע מהיריבים שלו לנחש את המצב שלו.

 

בלוף

הסעיף הזה קשור באופן הדוק לסעיף הקודם. שחקן מיומן יכול לזהות בקלות שחקן לא מיומן ו'לבלף' אותו. כך הוא יוכל לנצח גם במשחק שבו אין לו את היד הכי חזקה, אבל יש לו הכי הרבה מיומנות. השחקן המיומן יוכל לתמרן את המשחק ולגרום ליריבים שלו לחשוב שהוא מחזיק ביד מצוינת, ושעדיף להם לפרוש מההתמודדות.

פּוֹקֶר

הבנת המשחק

תחום נוסף שבו המיומנות באה לידי ביטוי הוא קריאת והבנת המשחק. זהו מעין חוש שישי ששחקן טוב מייצר לעצמו לאחר שיש לו הרבה ניסיון והבנה. קשה להגדיר את זה במילים, אבל לפעמים הבנת המשחק הזו היא מה שעושה את ההבדל בין הפסד גדול לניצחון גדול.

 

סיכום

אין ספק שפוקר הוא משחק שאלמנט המזל בו לא מבוטל, ואין תחליף לקלפים טובים. עם זאת, ברוב המקרים שחקן מיומן ינצח שחקן לא מיומן, בלי קשר לקלפים.

פּוֹקֶר

אולי יעניין אותך גם

הִתמַכְּרוּת
למבוגרים
5 טיפים שיעזרו לך להיגמל

התמכרות היא אחד הדברים שיכולים לפגוע בצורה הקשה ביותר בקיום האנושי. אדם מכור הוא אדם שמתקשה לנהל שגרת חיים טובה, ואורח חייו מנוהל בצורה כמעט

קרא עוד »
אילו השפעות יש לקנאביס
למבוגרים
אילו השפעות יש לקנאביס?

צמח הקנאביס, הידוע בכינויו מריחואנה,  מאז ומעולם היה נושא לוויכוח בתרבויות שונות. בתחומי בריאות שונים, ניסויים ומחקרים אינטנסיביים בשל השפעותיו המורכבות על גוף האדם והנפש,

קרא עוד »
מסיבת רווקים
למבוגרים
4 דרכים לחגוג מסיבת רווקים

מסיבת רווקים מצריכה תכנון מוקדם, מאחר והמטרה היא לארגן מסיבה מהנה ומיוחדת, שתתאים לכל הנוכחים. זוהי הזדמנות נפלאה לחגוג עם החברים והמשפחה את סיום תקופת

קרא עוד »
שמן CBD
למבוגרים
10 שימושים מעניינים לשמן קנאביס

בשנים האחרונות, הפופולריות של תוספי תזונה מבוססי שמן CBD צברה תאוצה, הודות למודעות הגוברת ליתרונות הפוטנציאליים של שמן הקנאביס. שמן הקנאביס, מכיל קנבינואידים שונים, כולל

קרא עוד »
פולוסה