חיפוש
חיפוש

למה חשוב לקרוא לאיש מקצוע כשמגלים תקלה בדוד החשמל?

סביר להניח כי רוב קוראי הקטע הנוכחי צורכים את שירותי דּוּד החימום. בין אם על ידי דּוּד שמש, בין אם על ידי דּוּד חשמל ובין אם על ידי סוג אחר של דּוּד – הציפייה שהרחצה שלנו תהיה עם מים חמים היא טריוויאלית. עם זאת, כמו בכל יישום טכנולוגי אחר, גם דּוּד החימום, ובפרט דּוּד החשמל, חווה תקלות מפעם לפעם. על כן, התפתח ענף מכובד של טכנאי דּוּדים, אשר תפקידם לתת מענה לאותן תקלות.

 

דוד זה לא משחק ילדים

לא צריך להיות גאון מדעי כדי לדעת כי השילוב בין מים לחשמל הוא מסוכן מאוד. נוסף על כך, מערכת הדּוּד החשמלי אינה פשוטה ודורשת ידע מוקדם וגם נסיון מעשי.

על שני הצרכים הללו עונה טכנאי הדּוּד, אשר באמתחתו הכשרה מקצועית יסודית אודות עולם החשמל בכלל והדּוּד החשמלי בפרט, נוסף על התחייבותו לתקני בטיחות מחמירים בעבודתו. יש לציין כי עלות הגעת טכנאי דּוּד מוסמך לבדיקת תקלה בדּוּד נעה בין כ- 150 ₪ ל- 250 ₪, נוסף על עלות הטיפול הספציפי.

למידע נוסף ורחב אודות עולים הדּוּדים, נוסף על אפשרות לייעוץ והזמנה של בעלי מקצוע בתחום, היכנסו לאתר של חברת "מים חמים" בכתובת myim.co.il.

 

בטיחות לפני הכל

כאמור, איש מקצוע בתחום דּוּדי החשמל מחויב לעבוד לפי תקני בטיחות מחמירים שתפקידם למנוע נזקים ברכוש ובנפש כתוצאה מהעיסוק עם דּוּד החשמל. לדוגמא, איש המקצוע מסוגל וצריך לוודא כי דּוּד החשמל איתו הוא עובד נושא את אישור מכון התקנים הישראלי, וכך גם כלי העבודה בהם הוא משתמש.

 

סוגי תקלות הדורשות התערבות של איש מקצוע

לאחר שכיסינו את נושא הבטיחות, נעבור לחלק המקצועי. ישנם כמה סוגי תקלות שיכולות לפרוץ בדּוּד החשמל, אשר סביר להניח שכדי לטפל בהם נצטרך לפנות לאיש מקצוע אשר מביא איתו כאמור את הכלים והידע המתאימים לתפקיד:

  1. נזילה – הבעיה הנפוצה ביותר בדּוּד החשמל. עלולה להתרחש כתוצאה מסתימה בצנרת או מחלקים שעבר זמנם. איש מקצוע מנוסה ידע לאבחן את הבעיה ולהגיד אם ניתן לתקן את הבעיה או שיש להחליף חלקים בדּוּד.
  2. קצר חשמלי – בעיה נפוצה בדּוּדי חשמל. מדובר על מקרים בהם הדלקת מתג הדּוּד מובילה לקצר חשמלי בשאר מערכת החשמל בבית. סביר להניח כי מקור הבעיה הוא בגוף החימום או בתרמוסטט, וכדי לברר זאת ולטפל בכך יש להיעזר באיש מקצוע. במקרה זה, יש לשים דגש מוגבר על בטיחות העבודה בגלל ההתעסקות עם מערכת החשמל.
  3. אבנית – בדומה לקומקום הביתי, גם דּוּדי החשמל נוטים לצבור אבנית. חשוב לפקח על הצטברות האבנית מדי כמה חודשים ואף לבצע ניקוי אבנית מדי פעם, שזהו שירות נוסף שמספק בעל המקצוע.

דוד חשמל חדש 31

אולי יעניין אותך גם

פולוסה