חיפוש
חיפוש

5 תקלות שחייבים להכיר בתריסים חשמליים

ככל מוצר חשמלי אחר, גם בתריסים חשמליים עלולות לצוץ מדי פעם תקלות ובעיות.

תקלות אלו עלולות לנבוע משימוש לא נכון בתריסים, שחיקה של המערכת אשר קורית עם הזמן או ממקור חיצוני כלשהו, כגון בעיה באספקת החשמל.

כך או כך, ישנן כמה תקלות שכדאי לכל בעל תריסים להכירן, על מנת להתמודד איתן כראוי בבוא היום.

בכתבה הבאה נמנה כמה מהרווחות שבהן.

 

תשאירו את זה למקצוענים

לפני שנפצח ברשימת התקלות האופייניות חשוב להדגיש: תיקון תריסים הוא אמנות כשלעצמה אשר מוטב להשאיר למומחים בתחום. אם אינכם בעלי חוש טכני מפותח וכלים מתאימים, כדאי להיעזר בגורמים מקצועיים על מנת לבצע תיקון איכותי שיחזיר את התריסים למצבם התקין. טיפול לא נכון עלול להוביל לנזקים נוספים במערכת ולהוצאות כספיות גבוהות יותר בהתאם.

בהקשר זה ראוי לציין את מרכז התריסים של ישראל אשר מציע תיקון תריסים חשמליים בנס ציונה עם שירות אדיב ומחיר משתלם.

 

מכשולים קטנים באמצע הדרך

לעיתים משאירים מבלי משים אובייקט כלשהו על מסלול הירידה של התריסים. חפץ מזדמן זה תוקע כמובן את ירידת התריסים ועלול לפגוע במערכת. השיטה המומלצת להיחלץ ממצב זה היא הרמה ידנית של התריסים, סילוק האובייקט ולאחר מכן משחק קצר עם מתג ההפעלה על מנת לבדוק את תקינות התריסים: הרמה חלקית, הורדה חלקית ורק לאחר מכן הרמה מלאה לווידוי המצב.

 

אין חשמל באוויר

לפעמים התריסים עובדים כמו שצריך אך יש בעיה באספקת החשמל המגיעה אליהם ולכן הם אינם פועלים. חשד לתקלה מסוג זה יתעורר אם לחיצה על מתג ההפעלה מקצרת את החשמל בבית. במקרה כזה יש להזמין חשמלאי על מנת שיטפל בבעיה ויסדיר את נקודת החשמל עבור התריסים. יחד עם זאת, מומלץ להזמין קודם איש תריסים שיוודא שמקור הבעיה הוא אכן בחשמל ולא במערכת עצמה.

 

הרצועות לא מניעות

בעיה נפוצה נוספת היא קרע ברצועות המגלגלות את התריסים מעלה ומטה. מדובר בתקלה שכיחה מאוד היות ותוחלת החיים הממוצעת של מרבית הרצועות הינו בן שנתיים לשלוש שנים. דרך זיהוי לתקלה זו תהיה לבדוק אם התריסים לא מגיבים אך פעילות המנוע עדיין נשמעת ונראית תקינה.  במקרה כזה יש להתחדש בסט רצועות ולקרוא לטכנאי שיבצע החלפת רצועות.

 

קריאת כיוון

יש כמה וכמה תקלות הנגרמות כתוצאה מיציאה מכיוון של מנוע התריסים. יציאה מכיוון עלולה לגרום לכך שהתריס לא יעלה או ירד את כל הדרך עד הסוף, וכן עלולה להביא לכך שהוא לא ייעצר. החדשות הטובות שיציאה מכיוון היא דבר בר תיקון – כל שיש לעשות הוא בדיקת מנוע על ידי טכנאי וכיוונו בהתאם. אין צורך בהחלפת מנוע שהיא עניין יקר ומורכב בהרבה.

 

יורדים מהפסים

עניין בעייתי נוסף הוא יציאה של התריסים מהמסילה עליהם הם נעים. פתרון התקלה תלוי באופן ובכיוון בו התריסים יצאו אך בכל מקרה מדובר בעניין פתיר לחלוטין. מה שיש לעשות הוא לפתוח את ארגז התריס ולהחזירו למסילה כראוי או לחילופין לפרק את שלבי התריסים ולהחזירם למקומם מחדש.

 

בעל מקצוע

אולי יעניין אותך גם

פולוסה