SEO וכתיבת תוכן – מה הקשר?

SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization, ובעברית קידום אתרים אורגני. מדובר בפעולה שיווקית חשובה מאוד במציאות של ימינו ומטרתה אופטימיזציה של האתר המקודם כך שיוצב בראש רשימת החיפושים בגוגל, לפי תוצאות שונות. במאמר הבא נסביר מה הקשר בין קידום אורגני (SEO) לבין כתיבת תוכן.

 

התוכן הוא המסר

אף אחד לא יודע איך כיצד בדיוק האלגוריתם של גוגל עובד. הידע הזה בהחלט שווה זהב אך למרבה הצער הוא לא נגיש למוח אנושי. מה שכן נגיש הם כמה כללים מקובלים בתחום שכל מקדם יודע שהם יעזרו לו לדחוף את האתר המקודם כמה תוצאות טובות כלפי מעלה.

בראש ובראשונה, כתיבת תוכן. גוגל מתגמלת אתרים שיש להם מה להציע לקהל הרחב ולא כתובות URL שמכילות רק דף נחיתה ותו לא. לכן כל אתר שמכבד את עצמו ורוצה לשווק את עצמו צריך להשקיע במאגר תוכן מושקע שנותן ערך מוסף לגולשים בו.

התוכן כמובן צריך להיות מקושר לפעילות האתר ולא אקראי לגמרי. זאת הסיבה שבגללה כותבי תוכן מקצועיים עושים מחקר מקדים ולומדים לעומק את התחום עליו הם כותבים. כפי שניתן להבין כתיבת תוכן היא משימה שכדאי לשמור לאנשי המקצוע. אם אתם זקוקים לעבודה מקצועית בתחום קידום האתרים הזמינו שירות כתיבת תוכן עכשיו.

 

מילים הן המפתח

מעבר לנפח של גוף האתר למאמרים או לתוכן הכתוב האחר יש עוד ייעוד חשוב מאוד. הם מקשרים בין הקלדת השאילתה במנוע החיפוש לתוצאות המגיעות אחריו. איך הקידום הזה נעשה? באמצעות שיבוץ של מילות מפתח רלוונטיות בגוף הטקסט. כלומר מילים הקשורות לפעילות המקודמת שהגיוני שגולשים רבים יחפשו בגוגל.

ההסבר הכי טוב הוא ככל הנראה באמצעות דוגמה מוחשית. כך למשל, עבור שירותיו של עורך דין בנהריה המתמחה בתאונות דרכים ניתן להניח שגולשים יחפשו שאילתה כגון עו"ד תאונות דרכים נהריה, או ביטויים דומים בסגנון. בהתאם אתר של עורך דין תאונות דרכים נהרייתי יכיל במאמריו בדיוק את המילים הללו, אותן אנו מעוניינים לקדם בתוצאות של גוגל.

 

זה עולם של חיבורים

SEO לא מתבסס רק על מילות מפתח ויצירת נפח לאתר, אלא גם על חיבורים בין האתר לאתרים אחרים המתקיימים ברשת. הן מהאתר החוצה והן מאתרים אחרים אליו. הסיבה לכך היא שאתר מקושר יוצר "תדמית חיובית" בעיני האלגוריתם של גוגל, כאתר מרכזי ששווה לקדם אותו.

ומהי הדרך הכי אפקטיבית וטבעית להכניס קישורים? באמצעות מאמרים כמובן. כיום כולנו מכירים כבר את הכיתוב הכחול המקווקו שמופיע בטקסטים רבים ומפנה ללינקים חיצוניים. זה בדיוק הלינק המקשר בין SEO לבין כתיבת תוכן.

 

אופטימיזציה של תוכן עם תוכן אופטימלי

לסיכום, ניתן לראות שלכתיבת תוכן יש משקל מכריע בפעילות הקידום האורגנית (כלומר שאינה ממומנת) של אתרים בגוגל. באמצעות יצירת נפח לאתר, שיבוץ מילות מפתח והכנסת קישורים התוכן מאפשר לקדם את האתר באופן אפקטיבי מאוד.

אותיות באנגלית

 

אולי יעניין אותך גם

שיתופי פעולה
דיגיטל
איך מקדמים חנויות אונליין?

בשנים האחרונות ובייחוד מתחילת תקופת הקורונה, עולם השיווק השתנה ועשה מהפכה. מרבית בעלי העסקים עברו לדיגיטל ולאונליין, והחלו להבין כי הם חייבים להתקדם עם הטכנולוגיה,

קרא עוד »