חיפוש
חיפוש

איך מנקים שטיח

מזה אלפי שנים משמשים השטיחים פריט הכרחי בריהוט של ארמונות גדולים, אולמות פאר וכן גם בתים פרטיים ואחרים. כשמדובר בשטיחים, מדובר בתחום רחב מאוד שיש לשימוש בו השלכות לא מעטות. בנוסף, יש  שטיחים יקרים מאוד שכל פגיעה בהם היא משמעותית מעבר לפגיעה האסתטית, ויש לה גם משמעות כספית לא קטנה. שכן גם העלות של השטיח הזה גבוהה, וגם עלות של שטיח חלופי, אם רוצים לשמור על רמה זהה, עלולה להיות גבוהה לא פחות. לא בכדי נחשב ענף השטיחים לענף שנדרשת בו התמחות ספציפית, ויש אנשים העוסקים בתחום עשרות שנים ברצף. בשורות הבאות נביא מספר עצות העוסקות בניקוי שטיחים ותחזוקה שלהם וכן בדברים שמהם כדאי להימנע על מנת לא לפגוע בשטיח.

שני אנשי מקצוע

סוגי שטיחים והמטרות שלהם

אם מדובר בשטיחים סלונים, כלומר שטיחים שהם חלק מריהוט בבית או במשרד, הרי שמדובר בשטיחים שהשימוש בהם איננו מאסיבי מצד אחד, ומצד שני הערך האסתטי שלהם מאוד גבוה. לחילופין, אם הבעיה היא בשטיח המרפד  מסדרונות, כמו למשל בבתי מלון, שבהם יש לשטיח, מעבר לערך האסתטי, גם תפקיד של שמירת השקט במסדרונות ובחדרים בכלל, ההתייחסות תהיה שונה. סוג השטיח וסוג הכתם שנוצר עליו, שניהם כאחד קובעים את אופי הטיפול האפשרי בכתם. ההפרדה בין סוגי השטיחים איננה מקרית, גם מהבחינה הזאת שיש שטיחים שרגישים יותר לכתמים והפגיעה בהם בעקבות כתם שלא נוקה ההלכה עלולה להיות רצינית ולגרום למעשה לאובדן הערך האסתטי והכספי של השטיח כאחד. (ניקוי ספות – כיצד נבחר חברה מקצועית)

זיהוי סוג הכתמים או הלכלוך

בשלב הראשון ולפני הכל, חייבים לבצע שאיבה של אבק מהשטיח שאיבת אבק יכולה להתבצע הן בעזרת שואב אבק איכותי והן באמצעות הפיכה של השטיח או תלייה שלו כשהוא הפוך למספר ימים. זאת, על מנת לאפשר גם שאיבה ומתן אפשרות לחלקיקים שנכנסו בין השערות של השטיח לצאת החוצה. בדרך כלל אם מבצעים טיפול כזה פעם בכמה שבועות השטיח יישאר נקי ואסתטי לאורך זמן.  ואולם אם יש על השטיח כתמים אחרים, (7 טיפים לניקוי שטיחים)  יש לבדוק ולזהות בדיוק ממה הם עשויים ומה הם מכילים שכן הטיפול בכתמי שומן שונה לגמרי מהטיפול בכתמי שוקולד או כתמים אחרים שניתן להסיר בקלות יחסית.

ניקוי השטיח בפועל

ניקוי השטיח ברמה היומיומית או התקופתית ניתן כאמור לביצוע באופן עצמאי. אבל אם מדובר בשטיח יקר, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות, הוא להזמין מומחה לניקוי שטיחים. זאת כיוון שניסיון לנקות את השטיח באמצעות חומרים בלתי מתאימים, או לחילופין שימוש בחומר מתאים אבל ביצוע לא נכון של פעולת הניקוי של השטיח, עלול להרוס לחלוטין את המרקם האסתטי של השטיח ואת הצבעים בו. הדבר הקרוב ביותר לניקוי שאיננו רק שאיבת אבק שניתן לעשות מדי פעם, הוא ניקוי בעזרת מטלית לחה שניתן להעביר אותה על פני השטיח. וגם זאת, כדאי לבצע בזהירות, שוב מאותה סיבה שתוארה לעיל.

לפרטים נוספים: https://www.clean-tech.co.il

אולי יעניין אותך גם

פולוסה