חיפוש
חיפוש

איזה מסמכים ומה אני צריך בשביל להגיש תביעה על רשלנות רפואית

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית הפכה בשנים האחרונות לנפוצה ביותר. עם הסיבות להתגברות התופעה ניתן למנות את המודעות הגבוהה של מטופלים לנושא הרשלנות כאמור. בנוסף, נוספו תחומים רפואיים חדשים למגוון התחומים המסורתיים, שבהם הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית הינה תוצאה ברורה של פעולה רפואית שגויה, או העדר פעולה במקום שבו היא נדרשה. באילו תחומים עשוי להיווצר מצב שבו ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית? אילו מסמכים חייב התובע להחזיק בידיו לפני הגשת התביעה? מה עוד צריך בנוסף למסמכים, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה? בהמשך המאמר נשיב לשאלות הללו ונבהיר את המשמעות שלהן.

דפים

באילו תחומים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית

התשובה לשאלה הזאת היא כמעט ברורה מאליה, ולמרות זאת רבים עדיין אינם מודעים לה. התשובה היא שתביעת רשלנות רפואית ניתנת להגשה כמעט בכל תחום רפואי. תביעות רשלנות כאמור מוגשות בתחום הטיפולים הפלסטיים, בתחום הכירורגיה וכן, במקרים רבים, בכל מגוון התחומים הנוגעים להיריון ולידה. עם המטופלים המגישים תביעות כאמור לעיל ניתן למנות מטופלים בגילאים שונים, ממקומות שונים בארץ ומשכבות חברתיות שונות. בעקבות העובדה שעורכי דין המתמחים בתחום מוכנים לנהל במקרים מסוימים תיק מהסוג הזה תמורת אחוזים מסכום הפיצוי שיפסק, עלה מאד מספר המטופלים שלוקחים את הסיכון ופועלים להגשת תביעה בנושא זה. להגשת תביעת רשלנות רפואית לחץ כאן.

על פי אמות המידה המקובלות, רשלנות רפואית היא פעולה רפואית שגויה שביצע הרופא, ושבעקבותיה נגרם נזק משמעותי למטופל. לחילופין, אם אותו רופא נמנע מלבצע פעולה מתבקשת, שכל רופא אחר במצבו היה מבצע, ואם אי ביצוע הפעולה גרם לנזק, גם אז הרופא עלול להיתבע בגין רשלנות רפואית.

מסמכים רפואיים וחוות דעת בדרך להגשת תביעה

לפני הגשת התביעה, על המטופל או הנציגים מטעמו להשיג את כל המסמכים הנדרשים הנוגעים לפעולה המסוימת שלכאורה מוגדרת רשלנות רפואית. המטלה הזאת אמורה להיות קלה, כיון שהמוסד הרפואי שבו בוצע הטיפול השגוי לכאורה, חייב לשמור את המסמכים הרפואיים ואת הרישומים הרפואיים שבוצעו  לפני ביצוע הפעולה, במהלכה ולאחריה, והיו קשורים בה. המוסר הרפואי חייב למסור את התיק הרפואי בשלמותו לידי התובע, ואסור לו בתכלית להימנע או לעכב את המסירה. אם התובע איננו יכול להשיג את המסמכים, יוכל לעשות זאת נציג מטעמו.

בנוסף למסמכים הרפואיים, חייב המטופל או עורך הדין המסייע לו להשיג חוות דעת רפואית הנוגעת לנושא. אם חוות הדעת תתמוך בגרסתו של המטופל ותצביע על התנהלות שגויה של הרופא או המוסג הרפואי, אזי יש סיכויים טובים שהתביעה הזאת תצליח.

אם אירע לך מקרה רפואי שבעקבותיו נוצר הצורך בהגשת תביעת רשלנות רפואית, זהו המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולהשאיר פרטים, ואנו נחזור אליך בהקדם להמשך התהליך, בירור הנושא והגשת התביעה בהקדם האפשרי.

איך להתאושש מניתוח הגדלת חזה?.

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה