חיפוש
חיפוש

תביעה לפינוי מושכר 

תביעה לפינוי מושכר היא הליך משפטי שבעל בית יכול ליזום כדי להוציא שוכר מנכס השכירות שלו. הסיבות לפינוי יכולות להשתנות, אך הסיבות הנפוצות כוללות אי תשלום דמי שכירות, הפרת תנאי השכירות או נזק לנכס. רבים מבעלי הדירות נרתעים כאשר הם שומעים שהם צריכים להיכנס לתוך הליך משפטי ולכן מבזבזים זמן רב וכסף על ניסיונות שונים ומשונים להוציא את השוכר מדירתם. במאמר זה נסקור את הפתרון שקם לטובת בעלי הדירות, תהליך הגשה של תביעה לפינוי מושכר.

 

מהי תביעה לפינוי מושכר – עבר והווה

בעבר, כאשר בעל דירה רצה לפנות שוכר עקב נזקים פיזיים או כלכליים מדירתו באופן חוקי, בעל הדירה היה צריך לעבור הליך משפטי ארוך ומייגע בתחום האזרחי. בתביעה הזו בית המשפט היה צריך לשמוע את כלל הטענות של בעל הדירה ולברר האם הן נכונות.

 

הליך כזה יכול לקחת גם כשנה וחצי עד שניתן לפנות שוכר, בנתיים במהלך זמן זה השוכר נשאר בנכס ויכול לגרום נזקים נוספים. כיום, הוציאו תיקון לחוק זה. למידע נוסף בנושא כנסו.

 

 

פורטל פנוי שוכרים

פורטל פנוי שוכרים

תיקון לחוק תביעה לפינוי מושכר

כיום, הדברים עובדים קצת אחרת, פרק ט"ז4 לתקנות סדר דין האזרחי קובע אופציה נוספת לבעלי דירות להתמודדות עם בעיה של שוכר שעושה נזקים כלכליים או נזקים שונים לנכס. 

 

שם הפתרון: תביעה לפינוי מושכר בסדר דין מהיר. חוק זה נכנס שנת 2007/8.

 

מה פתרון זה מציע?

הפתרון הינו פתרון נקודתי שבא ואומר פינוי הדירה צריך להיות נפרד מאי ההסכמות של השוכר ומהשכיר. בעל הדירה מקבל אופציה חוקית לפנות את השוכר מהדירה ובמקביל יוכלו לפתור את הסכסוכים השונים בתביעות נפרדות. ההליך הזה של פינוי שוכר מדירה צריך להיות מוגש כתביעה לבית הדין על פי החוק.

בנוסף, קיימת אפשרות של לקבל פסק דין לפינוי מהיום שהוגשה תביעה תוך בין 30-60 יום מהיום שהתביעה הוגשה.

 

מהם סדרי הדין של התביעה

  1. כלל המסמכים מוגשים יחד: יחד עם התביעה יגיש בעל הדירה גם את שאר המסמכים הקשורים בתביעה כגון: הצהרה אישית, מעבר מומחה על הבעיות שנוצרו לבעל הדירה ועוד.
  2. כתב ההגנה: גם בכתב ההגנה יהיו מוגשים כל המסמכים יחדיו. תשובת ההגנה צריכה להינתן עד 30 יום לאחר שיצא כתב התביעה. במידה וההגנה לא הגישה את נתוניה בית המשפט יכול לקבל החלטה ללא שמיעת טענות ההגנה.
  3. דיון: הדיון מסתיים לאחר פעם אחת שבה מתכנסים שומעים את הטענות של שני הצדדים. עם זאת, בית הדין ראשי לקבל החלטה לקבוע ימים נוספים, אך ימים אלו צריכים להיות צמודים אחד לשני ובלי דחייה ארוכה בין דיון לדיון.
  4. פסק הדין: פסק הדין יינתן עד כ- 14 ימים מסיום הדיון אלא אם התקבל אישור רשמי מנשיא בית המשפט – בדר"כ קורה במקרים מסובכים.

כל המידע הזה ועוד תוכלו למצוא בתוך פורטל פינוי שוכרים ודיירים.

 

לסיכום

אם אתה בעל דירה לנכס ויש לך אי הסכמות רציניות עם השוכר שנמצא אצלך בדירה, מומלץ לך להיעזר בעו"ד אשר מכיר את ההליכים, וכך יידע לתת לכם את המענה היסודי והנכון ביותר בהתאם לסיטואציה שקיימת.

 

פורטל פנוי שוכרים

אולי יעניין אותך גם

פיצויי תאונות דרכים
עריכת דין
תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומטיים ומשנים חיים, ולגרום לפציעות פיזיות, למצוקה רגשית ולעומסים כלכליים. בנסיבות מצערות שכאלה, חיוני להיות מודע לזכויות ולאפשרויות שלך לבקש

קרא עוד »
פולוסה