חיפוש
חיפוש

5 דברים חשובים לבצע לפני חלוקת ממון בהליך גירושין

חלוקת רכוש משותף היא ללא ספק אחד הנושאים הרגישים ביותר של כל הליך גירושין, אבל יש כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות על מנת להקל עליה.

החל מהתייעצות עם עורך דין ועד… הנה המדריך המלא

גירושין מחייבים חלוקה מחדש של הרכוש המשותף. בשביל לחלק את הרכוש, בודקים האם יש הסכם ממון בין הצדדים ופועלים על פיו. במידה ואין הסכם כזה, התפקיד של בית המשפט או בית הדין הרבני הוא להכניס אל תוך מערכת השיקולים שורה ארוכה של פרמטרים. זה מטבע הדברים הופך את התהליך הזה לאחד הרגישים ביותר בכל הליך גירושין, לכן יש לפחות 5 דברים שכדאי לבצע לפני שמתחילים אותו:

 

  1. להתייעץ עם עורך דין

חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין גירושים שמכיר את התחום ויש לו ניסיון מוכח. בזכות הניסיון של עורך דין, אפשר למנוע טעויות נפוצות ועיכובים. אם עורך הדין מנוסה בתחום, זה אומר שהוא יכול להזהיר את בני הזוג למשל מהסכמות שלא יקבלו תוקף משפטי. לחילופין, הוא כן יכול להציע להם חלוקת רכוש שעולה בקנה אחד עם האינטרסים שלהם ואף תאפשר להם לסיים את הליך הגירושין מהר וביעילות.

 

  1. לקבוע עקרונות מנחים

רכוש שנצבר במשותף במהלך חיי הנישואין אמור להתחלק באופן שווה בין בני הזוג גם בעקבות הגירושין, גם בלי להתחשב בשאלה על שם מי רשום הרכוש. הבעיה היא שייתכן מצב שבו אחד מבני הזוג יטען שהרכוש שייך לו עוד לפני הנישואין, לכן לא צריך לחלק אותו. בשביל למנוע את זה, צריך לקבוע עקרונות מנחים ולבטא בכתב כל הסכמה בעל פה.

 

  1. להתרשם מפסקי דין תקדימיים

התרשמות מפסקי דין תקדימיים של בתי משפט לענייני משפחה יכולה לעזור לבני זוג לחלק את הרכוש שלהם באופן שלאחר מכן יקבל את האישור הפורמלי. בשביל להתרשם מפסקי דין תקדימיים לא חייבים להיות עורך דין, אבל בהחלט ניתן וכדאי לערב אותו. אם מערבים עורך דין, מרכזים את כל השאלות תחת קורת גג אחת ומקבלים תשובות בצורה מסודרת.

 

  1. לקרוא את הכתובה

יש מקרים שבהם דווקא הכתובה היא זו שמעכבת את הליך הגירושין. אז אם בני הזוג לא קוראים את הכתובה, הם עלולים להגיע למצב שבו הליך הגירושין לא מתקדם בגלל שההסכמות לכאורה מתנגשות עם מה שמופיע בכתובה שלהם. בכל מקרה, כתובה היא מסמך מחייב וכך יש להתייחס אליו עוד לפני החתונה.

 

  1. לחשוב על הטווח הארוך

חלוקת ממון בהליך גירושין משפיעה על בני הזוג והילדים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. לכן, חשוב להתייחס אל הטווח הארוך עוד לפני שחותמים על חלוקת רכוש כזו. בין היתר, זה כולל את הפנסיה ואת החסכונות.

 

ריב על רכוש

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה