חיפוש
חיפוש

מה המודל העסקי של חברת השמה וגיוס עובדים?

בתקופה האחרונה אנו שומעים רבות על חברות גיוס והשמה שמציעות את שירותיהן המקצועיים לארגונים וחברות מסוגים שונים. החלטנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להבין אחת ולתמיד מהו המודל העסקי שעומד מאחורי חברות אלה. נזמין אתכם להישאר כאן ולהכיר במידע שלא תמצאו בשום מקום אחר.

 

מודל עסקי – ההגדרה

רגע לפני שנעמיק בנושא שלשמו התכנסנו כאן היום, ראוי שנסביר בקצרה אודות ההגדרה של המושג מודל עסקי. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים אותו, עליכם לדעת שמדובר במסמך שמרכז את האסטרטגיה וההסבר שנוגע לשירותים שניתנים ללקוחותיה של חברה מסחרית כלשהי. ניתן לומר שכל חברה צריכה להחזיק במודל עסקי שכזה, מכיוון שזהו הבסיס של העסק שמאפשר להכיר בדברים הבאים:

  • הייחודיות שלו
  • המוצר או השירותים שהוא מציע
  • קהל היעד שלו

מודל עסקי

תכירו את המודל העסקי של החברות הללו

כעת אפשר להרחיב אודות המודל העסקי של חברת השמה וגיוס עובדים שהוקמו לפני יותר מ – 30 שנה ונעשה לא פעם בלבול ביניהן לבין חברות כוח האדם שיש להן מודל עסקי שונה לחלוטין. שכן, חברות ההשמה עובדות בעיקר מול תעשיות טכנולוגיות, כלומר:

  • ביוטק
  • היי טק
  • תשתיות
  • אנרגיה מתחדשת ועוד

המודל העסקי שלהן נוגע למיון מקצועי של מועמדים שמעוניינים להתברג בחברות שנוגעות לתחומים שהוצגו לעיל. ראוי לציין שמדובר לא פעם בכמות גדולה של מועמדים, כך שהעבודה צריכה להתבצע באופן יעיל לא רק מבחינת מהירות המיון, אלא גם מבחינת איכות העובדים שייבחרו לתפקידים השונים.

מודל עסקי

כך זה קורה בפועל

העבודה של חברות ההשמה וגיוס העובדים מתחילה בקבלת קורות חיים מצד עובדים פוטנציאליים שנחשפו למודעת דרושים. יועצות ההשמה הן אלה שמתחילות בהליך. שכן, הן עוברות על קורות החיים השונים ובודקות באופן מעמיק את הכישורים, ניסיון העבר וההשכלה של כל מועמד. בסופו של דבר, הן בוחרות את המועמדים המתאימים ביותר ומזמנות אותן לראיון. במידה ואלה יעברו את ראיון העבודה, הם יוכלו לחתום על חוזה מול המעסיק.

 

הדגשים של מודל עסקי זה

חשוב לציין שהמודל העסקי של חברות ההשמה קובע שהעובד לא מתחייב אליהן בשום אופן. כלומר, אלה חותמות על חוזה מול חברות שמחפשות עובדים בלבד. העובדים עצמם אינם מתחייבים לחברות ההשמה בשום אופן. השכר גם כן משולם על ידי החברה המעסיקה בלבד. כך שלמעשה, חברת ההשמה "יוצאת מהתמונה" מיד לאחר שנחתם חוזה בין העובד לחברה המעסיקה.

 

השורה תחתונה – לחברות השמה יש מודל עסקי משלהן

עד כאן כל הפרטים שחשוב לדעת על המודל העסקי של חברות להשמה וגיוס של עובדים. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הנחוץ, כך שנותר לכם רק להעביר אותו הלאה ולהעלות את המודעות לנושא בקרב מעסיקים.

מודל עסקי

אולי יעניין אותך גם

פולוסה