חיפוש
חיפוש

מקימים חברה עם שותפים – הנה 6 דברים שאתם צריכים לעשות

יש לכם רעיון בעל פוטנציאל כלכלי? תכננתם מודל עסקי עם סיכויי הצלחה גבוהים? רוצים לפתח מוצר או שירות בתחום מסוים? במקרים כאלו, אנשים רבים פונים אל הקמת חברה עם שותפים. מדובר בפתרון שיש לו הרבה יתרונות – אתם בוחרים מראש את השותפים ויכולים לגייס יחד כוחות ויכולות כדי להפוך את הרעיון שלכם לדבר מעשי וממשי. הנה 6 דברים שצריך לעשות אם מקימים חברה עם שותפים.

 

מורשה חתימה

בכל חברה שמקימים יש אדם שמוגדר כמורשה חתימה. אותו האדם ראשי לבצע חתימות ולקבל החלטות מסוימות עבור החברה. לרוב, מי שמורשה חתימה בחברה הוא הבעלים של החברה, באופן טבעי, אך כאשר מדובר על חברה עם שותפים, הדבר שונה במעט.

חברה עם שותפים יכולה לכלול כמה בעלים, כאשר כל שותף מחזיק בחלק זהה מהבעלות. במקרה הזה, אפשר שכל השותפים יהיו במעמד של מורשה חתימה. גם אם מבנה הבעלות בנוי בצורה בה אחד השותפים מחזיק ברוב החברה, עדיין ניתן לתת מעמד של מורשה חתימה לשותף או למספר שותפים אחרים. באמצעות עו"ד הסכם מייסדים תוכלו להסדיר את העניין.

 

תחום עיסוק ואסטרטגיה

כשאתם מקימים חברה עם שותפים, אתם לרוב לא תהיו מקבלי ההחלטות היחידים. לכן, על מנת שכל השותפים יהיו מתואמים וידעו כיצד הם אמורים לפעול אחד עם השני על מנת להעצים את החברה, עליכם להבין מראש מהו תחום העיסוק של החברה ומהי האסטרטגיה לטווחי הזמן השונים.

 

פתיחת חשבון משותף

חברה היא בסופו של דבר גוף עסקי, שאמור לייצר רווחים. הרווחים הללו הם תוצר של הכנסות לעומת הוצאות. את ההכנסות וההוצאות השונות מוטב לנהל בחשבון בנק משותף של בחרה. לכן, חשוב מראש להבין היכן תרצו לפתוח חשבון משותף לחברה, על מנת שתוכלו לאגד את ההכנסות וההוצאות במקום אחד.

 

מה החלק של כל אחד?

הקמתם את החברה עם עוד שותף אחד? אולי עם עוד שניים? מה קורה כאשר מדובר על עוד שלושה שותפים? חשוב מראש להגדיר את החלק והתפקיד של כל אחד. ישנם שותפים שיכולים להיות אחראים על הצד המקצועי והטכני, בעוד שאחרים על הניהולי ואחרים על השיווקי – חשוב שכל אחד יכיר את תחום האחריות שלו.

 

הכרעת מחלוקות

גם השותפים הטובים ביותר עשויים להגיע למחלוקות מסוימות. המחלוקות הללו עשויות להגיע בשלבים מוקדים או מאוחרים, קשורות לכספים, לדברים מקצועיים ואפילו לצורות ניהול. שימו לב שמראש אתם כבר מסכימים על דרך מקובלת להכרעת המחלוקות ביניכם, כמו בוררות למשל.

 

מגבלות שונות

אחד השותפים החליט שהוא מעוניין לצאת מהחברה בשלב מוקדם? שותף אחר רוצה למקום חלק מסוים בחברה? קבעו מראש מגבלות משותפות ומוסמכות, על מנת לא ליצור זעזועים מזיקים בחברה שלכם.

עוד הסכם מייסדים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה