חיפוש
חיפוש

אילו פרטים חשוב לדעת שמשקיעים במלון?

השקעה במלון הינה כמו השקעה בכל עסק תפעולי, שיש בו מרכיב אינטגרלי של נדל"ן. השקעה שכזאת מהווה היבט ניכר מיכולת מוכחת של ייצור ושל פוטנציאל לייצר המון הכנסות, כמו גם להגדיל אותן בהמשך הדרך. בעצם, מכורח היותו, כאמור לעיל, של בית המלון בעל אופי תפעולי, הוא מהווה את הסיבה המובילה לדחוף אתכם להשקיע בו. אנו מפצירים בכם לקרוא בסבלנות, למן תחילת המאמר הזה ועד לסופו, ותגלו, בין השאר – אילו פרטים חשוב לדעת שמשקיעים במלון?

 

מה הבשורה הגדולה שמפיצה חברת המלונות של משפחת האחים דיין?

חברת המלונות שנקראת אפריקה ישראל, בניהולה הבלעדי של האחים דיין, ביחד עם בית ההשקעות אי. בי. אי, הפיצו את הבשורה הענקית, כי הם חברו לייסוד של קרן מלונאות משותפת, שתיכנה מעתה EVO BY IBI & AFIH. כאשר מה שמונח לנגד עיניהם הוא רכישה של בין שמונה בתי מלון, לבין שניים עשר בתי מלון במרחבי מדינת ישראל. ההוצאה הכספית המטורפת בגין רכישה זאת, נאמדת בסך של מיליארד ושני מיליון ₪.

 

אילו פרטים חשוב לדעת שמשקיעים בבית מלון?

יש המון פרטים שחשוב לדעת כשמשקיעים בבית מלון, נתחיל בכך שהם קשורים בהכרח לערך התפעול, וגמישים מאוד. ברם, יש בתמונה של ההשקעה בבית מלון עוד כל מיני תחומים, בעוד הם עשויים להשפיע על ערך ההשקעה האידיאלי. וכעת נציג בפניכם את ארבעת ההיבטים הכי חשובים לשם השקעה ושיפור הערך בבית מלון, כדלקמן –

  1. השקעה בבית מלון תלויה במיצוב של חוזים, בעוד בתי מלון פועלים עם מנעד רב של הסכמי שירות או מכירה. לתנאי החוזים והסכמי התחזוקה עשויים להיות השפעה ניכרת על הרווחיות של המשקיעים בבית מלון, וכמובן באופן ישיר על ההכנסות שלהם.
  2. השימוש באותיות רישיות, אומרים כי "רק מי שמבזבז כסף, יכול להרוויח כסף", אכן, מלים כדורבנות. אבל תיקחו בחשבון שהנכם אף נדרשים לבנות את ההון העצמי שלכם, על מנת לספק באפקטיביות ברה את הערך של חשבון הבנק שלכם.
  3. התפעול של בית המלון הוא המקור של בית עסק של בני האדם. יש השפעה אדירה למעורבות של עובדי בית המלון, וכן לנאמנות של לקוחות פוטנציאליים ושל לקוחות קיימים, השפעה ניכרת על היכולת שלכם לייעל את הרווחים שלכם, וכן למזער את ההוצאות הכספיות שלכם. לא כל שיפור כרוך לאו דווקא בהוצאה כספית גדולה למדי.
  4. הציפיות של הלקוחות שלכם מסביבת בית המלון ישתנו חדשות לבקרים. בהמון תרחישים, עסקינן אודות שינויים בסגנון של בית המלון, אבל ככל שבית המלון שלכם יישאר יותר מעודכן, כך תוודאו, ביחס ישיר, זרם הכנה חיובי למהלך כל הבעלות שלכם על הבית מלון.

 

האם הקורונה הצליחה ל"השתיק" את שוק המלונות בישראל?

נראה כי השנתיים האחרונות, בצל נגיף הקורונה, היכו קשות בתחום של שוק המלונות בישראל. הסגר שהוכרז בכל שני וחמישי הסב להרבה ביטולים בבתי המלון. ברם, עם שחרור מכל סגר, עשרות או מאות אלפים מתושבי מדינת ישראל הגיעו בהמוניהם אל בתי המלון בכל אזורי ישראל. תיירות הפנים הערה החליפה בעליל את תיירות החוץ, מה שגרם לשביעות הרצון המלאה של בתי המלון, בעודם מציגים הישג מרשים של תפוסה במלואה.

 

השקעות

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה