חיפוש
חיפוש

איך בוחרים עורך דין מקרקעין מצוין

כשמדובר בעסקאות נדל"ן, ישנה חשיבות מכרעת לבחירת עורך דין מקרקעין מומחה שיוכל לייצג את האינטרסים שלכם באופן הטוב ביותר. אבל איך לבחור את עורך הדין שיתאים לכם בדיוק? ואיזה דברים כדאי לבחון לפני ששוכרים את שירותיו של עורך דין מקרקעין? המשיכו לקרוא כדי לדעת עוד.

 

עורך דין מקומי

רבים מעורכי הדין לענייני מקרקעין עובדים עם נכסים בכל רחבי הארץ, אך לעיתים עדיף לשכור את שירותיו של עורך דין קרוב לאזור המגורים שלכם או לאזור בו מתרחשת עסקת הנדל"ן. אם אתם מאזור חיפה, עורכי דין מקרקעין בחיפה יהיו בעלי הכרות עם הרשויות העירוניות ויוכלו לנהל מולם את הבירוקרטיה יותר בקלות, וגם להיות יותר זמינים אליכם מאשר עורכי דין שאינם נמצאים באזור זה.

עורך דין מקומי

ניסיון ומומחיות

אחד הדברים הכי חשובים בבחירת עורך דין מקרקעין טוב הוא היקף הניסיון שלו. שאלו את עורך הדין כמה זמן הוא עוסק במקרקעין, ובדקו האם טיפל במקרים דומים למקרה שבגללו פניתם אליו. אל תתביישו לבקש ממנו להפנות אתכם ללקוחות שהוא ייצג בעבר ולשאול אותם על השירות והחוויה שהם קיבלו ממנו. אם אתם יזמים או קבלנים בתחום ההתחדשות העירונית, פנו אל עורך דין התחדשות עירונית בעל ניסיון ספציפי בתחום זה.

 

בחרו עורך דין משלכם

בחלק מעסקאות הנדל"ן, כמו עסקאות יד שנייה, עורך דין אחד המייצג את שני הצדדים הוא מצב תקין מבחינה חוקית. עם זאת, זה בהחלט לא מומלץ, משום שעשוי לעלות חשש לניגוד עניינים. לכן, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין אשר ייצג רק אתכם.

 

עורך דין לענייני מקרקעין בלבד

כאשר אתם בוחרים בעורך דין, רצוי לבחור בעורך דין שמתמחה באופן ספציפי במקרקעין ולא בתחומים אחרים. זאת משום שחוקי נדל"ן נוטים להשתנות באופן תדיר, ולכן עורך הדין צריך להיות מעודכן באופן קבוע בשינויים בדיני המקרקעין. בנוסף, תחום המקרקעין כולל פרטים קטנים שאי ידיעתם עשויה לגרום לנזק משמעותי, ולכן על עורך הדין להכיר את כל הפרטים הללו.

 

שימו לב למחירים

למרות שלבחור בעורך דין מקרקעין אשר מציע מחיר זול זה מפתה, לעיתים זה מעיד על כך שעורך הדין עוסק בפרויקטים רבים אך אינו משקיע בהם מספיק. דהיינו, מעדיף כמות על איכות. עסקאות נדל"ן מכל סוג כוללות היבטים משפטיים ובירוקרטיים מורכבים, ודורשים עיסוק מעמיק בכל הפרטים הקטנים. לכן, עדיף לשלם יותר כסף כדי לדעת שאתם מקבלים את השירות הכי טוב שניתן.

 

סיכום

בחירת עורך דין מקרקעין מומחה ובעל ניסיון היא צעד קריטי בעריכת עסקאות נדל"ן בטוחות ומוצלחות. אם תעקבו אחר ההמלצות שלנו למציאת עורך הדין המתאים, תוכלו למצוא עורך דין מקרקעין מצוין שיגן על האינטרסים שלכם ויספק לכם שקט נפשי לאורך כל התהליך.

עורך דין

אולי יעניין אותך גם

עסקאות בתחום המקרקעין
נדל"ן
מהי עסקת קומבינציה ומה היתרונות שלה?

עסקאות קומבינציה בתחום הנדל"ן הם בעצם הסכמים שבהם בעל קרקע ויזם או קבלן מחליפים נכסים, המאפשרים בנייה של מבנים חדשים על חלקת קרקע נתונה. הרעיון המרכזי הוא שבעל הקרקע מספק את הקרקע, ובתמורה יקבל חלק מהיחידות החדשות שנבנו. הסדר זה יכול להיות מועיל עבור שני הצדדים המעורבים, ומציע שיטה ייחודית לניצול שווי הנכס ללא צורך מיידי בעסקאות מזומן   מה ההבדלים בין עסקאות קומבינציה? קיימים שני סוגים עיקריים של עסקאות קומבינציה, שלכל אחת מהן מערך המאפיינים וההשלכות שלה, במיוחד בנוגע למיסוי. "עסקאות המכירה המלאות" כרוכות בהעברת כל הקרקע ליזם. לעומת זאת, במסגרת "עסקאות מכר חלקיות" היזם מקבל רק חלק מהקרקע.   מהן השלכות המיסוי בעסקאות?

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
נדל"ן
5 סיבות לפנות לעו"ד מקרקעין

עורכי דין המתמחים במקרקעין הפכו להיות חיוניים בעסקאות נדל"ן בישראל. בעלי נכסים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לייעוץ משפטי בנושאי קרקעות, בנייה, מיסוי ועוד. במאמר

קרא עוד »
פולוסה