חיפוש
חיפוש

מה תפקידו של טכנאי מיזוג אוויר?

שמירה על טמפרטורה נוחה ונעימה, היא אחד מהדברים החשובים ביותר לאיכות חיים גבוהה. כדי להצליח לשמור על רמת חיים גם בימי הקיץ הישראלי החמים, גם אם אתם חיים בדרום, אתם חייבים למצוא טכנאי מיזוג אוויר ברמה גבוהה. טכנאי מיזוג אוויר אחראי על פרמטרים שונים הנוגעים להפעלה ולתחזוקה של מזגנים. במאמר זה נפרט על חלק מתפקידים אלו.

 

תחזוקת מזגנים ותיקון

טכנאי מזגנים הוא למעשה האחראי הבלעדי על תחזוקת מזגנים. מיזוג האוויר בבתים ובחללים תעשייתיים מתבצע על ידי מערכות מורכבות, הדורשות תחזוקה נכונה לאורך כל השנה. תחזוקה שלא בדיוק לפי הגדרות היצרן, עשויה לגרום לפגיעה משמעותית במכשור, ולהסרת האחריות מהיצרן מאחר ומעקב מלא אחרי מפרט התחזוקה הוא חובה כדי לקבל החזר. תחזוקת מזגנים כוללת פעולות שונות שצריך לבצע, אשר חלקן נועדו כדי להימנע מתיקון של המזגן, וחלקן נועדו כדי לשפר את איכות האוויר אותו הוא מוציא, כמו ניקוי רשתות, החלפת סננים, ומילוי גז קירור במידת הצורך. תיקון המזגנים הנעשה על ידי הטכנאי חייב להיעשות תוך שימוש ברכיבים מקוריים ככל האפשר, ומתוך מטרה להחזיר את המזגן למצב בו הוא היה בשעת הקנייה.

 

תפעול רשתות מזגנים מוסדיות

תפעול של רשתות מזגנים מוסדיות דורש מומחיות, ידע והבנה שונים לחלוטין מעולם הידע הדרוש לתפעול מזגנים ביתיים. רשתות מזגנים מוסדיות עושות שימוש לעיתים קרובות בגופי קירור מרכזיים, כאשר האוויר הקר משונע אל החללים השונים, או אל אזורים שונים באותו חלל, בעזרת מערכת צינורות שינוע רחבים. רשתות המזגנים המוסדיות חייבות גם לפעול באופן מסונכרן, כאשר לעיתים קרובות השליטה עליהן היא ריכוזית, כדי למנוע בזבוז. בזבוז יכול להתקיים במוסד מאחר וחלק מהחדרים אינם פעילים בכל שעות היממה, ולכן מזגנים שיישארו דולקים בהם יכולים להגדיל משמעותית את חשבון החשמל של המוסד. תחזוקה והפעלה של מערכת השליטה מרחוק, כך שתתאים לעונת השנה ולחדרים הפעילים במוסד, היא חלק מעבודת הטכנאי פעמים רבות, והיא מובילה לחיסכון כספי אדיר למעסיק.

 

התקנת מזגנים חדשים

התקנה של מזגן חדש, בין אם בבית המגורים או במוסד, מחייבת ביצוע מושלם. המזגן הוא מכשור מתקדם, המכיל כמות אדירה של חלקים קטנטנים. כל טעות בהתקנה, יכולה לפגוע משמעותית באיכות הקירור, וכמובן להוביל לקריסה מהירה של מערכות המזגן ולצורך בהחלפה. בחירה של טכנאי מזגנים לצורך התקנה של מזגן חדש, מחייבת לערוך סקר שוק. תוכלו לחפש מעט באתר שיפוצים פלוס, המציע מגוון של טכנאי מזגנים בכל אזורי הארץ, ואפילו מדרג אותם על פי שביעות הרצון של הלקוחות הקודמים אשר שכרו את שירותיהם. בחירה של טכנאי איכותי היא חשובה, מאחר והיא מבטיחה התקנה מושלמת של המזגן החדש שרכשתם, וגם תוביל לביצוע שלה במהירות גבוהה, ועם מינימום של בלגן ולכלוך.

איש שירות

אולי יעניין אותך גם

פולוסה