חיפוש
חיפוש

עד שהשמיים יפתחו – המלצות על טיולים בארץ

אז את הקיץ הקרוב לא בילינו (וכבר לא נבלה) על אי קסום ביוון, או בחופי דרום איטליה היפיפיים ושלא נתחיל לדבר על כל החבר'ה שהקורונה החזירה מהטיול הגדול אחרי צבא ושברה להם את הלב. אז מזל שיש לכם אותנו! ריכזנו לכם כאן רשימה של מקומות ומסלולי טיול שיגרמו לכם להרגיש קצת חו"ל – אבל בארץ!

הארץ שלנו התברכה במגוון של נופים מהדרום המדברי ועד הצפון הירוק והפסטורלי וזה בדיוק הזמן לצאת לטייל ולנצל את כל זה ואולי על הדרך גם להכיר קצת יותר טוב את הארץ ולהעריך מה שיש לנו ממש כאן מתחת לאף. אז לפניכם רשימת ההמלצות למקומות מגניבים שמתאימים גם (ובעיקר) לעונת המעבר הקרבה:

 

ירוק בעיניים: מעיין "עין טמיר" – נחל כזיב

זהו מסלול שיחסית לא מוכר על המטיילים הישראלים (באופן דיי מפתיע כי הוא לגמרי חינמי!) ובשל היותו לא מוכר הוא ריק ונעים לטיול. המסלול מתחיל מחניון הזיתים מושב גורן (אלו גם מילות החיפוש שניתן לשים באפליקציית WAZE).

מומלץ, ואפילו דיי חובה, להצטייד בבגדי ים וסנדלי שורש. כשתגיעו תוכלו להנות מאכילת ארוחת הבוקר שלכם בשולחנות שמפוזרים לאורך כל השטח ומשקיפים על רקע ההרים הירוקים שמקיפים את האזור, במתחם גם מבנה שירותים נקי ונעים.

 

ועכשיו למסלול עצמו:

המסלול מסומן בכחול לבן והוא מעגלי, כלומר נקודת ההתחלה היא גם נקודת הסיום. לאורך כל המסלול יעמדו בפניכם 2 אפשרויות עם אופציה כמובן לשלב – או הליכה בתוך המים או הליכה במסלול עפר. בכל מסלול שתבחרו היווצר מפגש במקורות המים שקיבלו את השם "בריכות גן עדן", והן ניצבות לאורך כל המסלול, שאורכו כ- 8 ק"מ.

 

דגשים חשובים:

סנדלי שורש הן בגדר חובה, יש חלקים במסלול (גם היבש) שמלאים במים וזו חוויה מאוד לא נעימה למי שמגיע עם נעל סגורה. סוף המסלול הוא עלייה דיי חדה של בערך כ30 דק', למרות זאת המסלול מומלץ מאוד למשפחות רק לקחת בחשבון את העלייה ואולי להביא נעליים להחלפה במידת הצורך.

 

פלא העולם של ישראל – המקום הנמוך ביותר בעולם:

אולי כבר התרגלנו ואנחנו לוקחים אותו כמובן מאליו, אבל אפשר שוב להזכיר ולהיזכר שבמדינה הקטנה שלנו יש פלא עולם מרהיב ואולי לא מספיק מוערך הלא הוא – ים המלח.

אז בים המלח נוכל להנות מנוף הים על רקע המדבר, מריחת הבוץ המפורסם של ים המלח (המכיל ריכוז גבוהה של מינרלים וידוע בסגולותיו הרפואיות לעור שלנו), וציפה ביתר קלות מעל פני המים.

מושלם לעונות מעבר, אפילו מומלץ כי לא חם מידי. מעולה למשפחות, זוגות, חבר'ה – בקיצור הוא מתאים לכולם.

ההמלצה שלנו: חוף מהמם וחינמי בים המלח הוא "חוף עין בוקק". ניתן להחנות בחינם ברחבת הכורכר בחלקו הצפוני של החוף – בחיבור עם כביש 90. ולסיכום ים המלח הוא השילוב המושלם של נוף והזנת הגוף והנפש.

 

כל העניין הוא לשתות משהו חם בלב מדבר – מסלול נחל ערוגות:

והנה המלצה מעולה, שתקפה לכל השנה ומאוד מומלצת לעונות המעבר שבפתח: מסלול נחל ערוגות במדבר יהודה. מיועדת בעיקר לאוהבי ההליכה, אורך המסלול הוא בין 2-8 ק"מ והוא מסוג ההלוך חזור. ישנן 2 אופציות למסלול: הכחול, והאדום והם נפגשים פעמיים לאורך כל המסלול כך שאפשר גם להתפצל אבל להיפגש בדרך בכל זאת.

הכחול עובר בתוך ערוץ הנחל, מסלול מאוד מומלץ ומרענן בקיץ – חובה להצטייד בסנדלי שורש. האדום עובר מעל הגדה הצפונית של הנחל ומומלץ להליכה בעיקר בעונות מעבר, המון נופי הרים ירוקים ועלייה מאוד מתונה ונעימה להליכה.

המסלול הינו בתשלום וכולל גם כניסה לנחל דוד. שימו לב יש הנחות "חבר" וסטודנט וכן מומלץ לבדוק באתר רשות הטבע והגנים לגבי שעות הפעילות והפתיחה וזמינות בתקופת בקורונה.

 

הנביעה הכי צלולה בארץ, מעין עין מגדל:

זוהי שמורת טבע חינמית והיא גם נקודת ההתחלה של נחל הקיבוצים המפורסם.

מומלץ מאוד להגיע בשעות הבוקר המוקדמות ואפילו לאור המציאות המשונה של הקורונה אולי לשריין לכם יום באמצע שבוע, וכך תוכלו להנות מהמקום באמת ולהרגיש שהוא רק שלכם. המים הם בטמפרטורה חמימה כל ימות השנה, וזה אומר שהוא נעים לרחצה גם בעונות המעבר.

אז איך מגיעים?

שמים באפליקציית ה WAZE "פארק המעיינות".

חשוב לציין: מהחניון יש הליכה של 10 דק' בשמש, שזה דיי ארוך – יש להצטייד בהרבה מים וכובע, בנוסף השירותים היחידים באזור ממוקמים שם. עוד דבר שחשוב לציין שתושבי המקום מאוד חרדים לניקיון באזור ושומרים מאוד על המעיין ולכן להצטייד בשקיות זבל מהבית ולהשאיר אחריכם נקי.

למרות שזהו לא מסלול הליכה עדיין לא מומלץ להביא את הכלבים וזה משתי סיבות: הראשונה היא ההליכה מהחניון, הטמפרטורות מאוד גבוהות בקיץ ויכולות להגיע ל- 39 מעלות מה שיכול לגרום לכוויות בכפות הרגליים של כלבכם.

הסיבה השנייה היא הצמחייה הסבוכה שמאפיינת את המקום והיא משמשת כבית גידולם של בעלי חיים שונים ופחות ידידותיים לכלבים.

 

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת:

בגדול רצינו להגיד לכם – מכל תקופה אפשר ללמוד משהו, ואנחנו לגמרי איתכם, ממש מבאס שהתוכניות לקיץ והטיולים התבטלו, אבל אנחנו מציעים לכם להתמסר לתקופה ולכל מה שהיא מביאה איתה ולנסות גם ממנה להפיק את המיטב.

 

ואם אתם רוצים יותר מטיול אתם מוזמנים לבקר ביקב רמת הגולן ולהבין איך מיוצר יין ישראלי איכותי. אז קדימה, תארגנו כמה חברים או את המשפחה וצאו לטייל – בסופו של דבר זה לא ה"איפה" יותר חשוב עם מי!  מקווים שעזרנו, הבאנו לכם רעיונות ואולי גם עוררנו בכם קצת חשק והתלהבות לטייל.

 

יין אדום מבקבוק לכוס

אולי יעניין אותך גם

חוּפשָׁה
תיירות
באילו אתרים כדאי לחפש חופשה?

בעולם המהיר של היום, כולם רוצים הפסקה משגרת היומיום שלהם, מחפשים מפלט שבו הם יכולים להירגע ולהנות. עבור אנשים חרדים, מציאת יעד לחופשה, המתאים לאמונתם

קרא עוד »
מלון
תיירות
איך בוחרים מלון בעיר חיפה?

בחירת המלון המתאים ביותר בחיפה היא משמעותית ביותר כי היא יכולה לשפר את חוויית הטיול שלכם ולהפוך אותו לייחודי ומושלם. למזלכם, לצד האטרקציות המגוונות והעושר

קרא עוד »
סיורים בחו"ל
תיירות
סיורים בחו"ל: המדריך המלא

יציאה לסיור בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומעשירה, המאפשרת לך לחקור יעדים חדשים, לשקוע בתרבויות שונות וליצור זיכרונות מתמשכים. עם זאת, תכנון סיור מוצלח דורש

קרא עוד »
לתכנן טיול לאיסלנד
תיירות
איך מתכננים טיול באיסלנד?

איסלנד, ארץ האש והקרח, היא אחד היעדים הייחודיים והיפים בעולם. מהקרחונים המדהימים והנופים הוולקניים ועד לתרבות התוססת ולמקומיים הידידותיים, לאיסלנד יש מה להציע לכל מטייל.

קרא עוד »
פולוסה