חיפוש
חיפוש

על נתניה והסביבה

במשך שנים סבלה נתניה מתדמית שלילית שהעיבה על חוויית המגורים ושווי הנכסים בעיר והסביבה. אך כמו בכל סיפור טוב, גם למלכת השרון עם רצועת החוף החלומית יש סיום מספק: העיר עברה מתיחת פנים, פותחה ושוכללה וכיום תמצאו בה מגורים אטרקטיביים למשפחות צעירות, גישה נוחה לכל אזורי העיר ומחוצה להם, חינוך איכותי, מקומות תעסוקה, מקומות בילוי ועוד המון.

 

על העיר ויישובי השרון

נתניה היא העיר השביעית בגודל אוכלוסייתה בישראל והיא שוכנת על קרקע כורכר הנמתחת בין צוקים וים. סביב העיר במחוז השרון נמצאים עוד למעלה מ-40 יישובים שנהנים מחיים קהילתיים פסטורליים ואקלים ים תיכוני דומה לזה של העיר הגדולה.

אם בעבר האזור כולו נתפס כמקום שאליו "נפלטה" אוכלוסייה פחות מבוססת ובמצב סוציואקונומי יחסית נמוך מיישובי גוש דן, הרי שכיום הגלגל התהפך ונתניה וסביבתה הפכו לאזורי המגורים המבוקשים ביותר הודות לקרבה המוצלחת למרכז, אך במרחק שמאפשר מגורים שלווים ורגועים.

 

סקפטיים? המספרים ידברו במקומנו

נתניה מתהדרת במקום 18 (מתוך 255 יישובי ישראל!) במדד צפיפות האוכלוסין למ"ר ובדירוג סוציואקונומי 6 (בסולם שבין 1-10) הנחשב לדירוג גבוה ומרשים ביחס לערי ישראל. יישובי הסביבה למקרה ששאלתם, מחזיקים בדירוג 9 המרשים.

אם אתם מתלבטים בנוגע לאיכות החינוך בעיר, דעו שאחוז הזכאים לבגרות עמד בשנת הקורונה הקשה (2020) על 79.4%, המהווים קפיצת מדרגה מסחררת של יותר מ-25% במהלך העשור האחרון. אחד מבתי הספר בעיר אף עמד על 100% זכאות לבגרות (יחד עם 5 בתי ספר נוספים ויחידים בישראל) ואחוז ההצלחה בחמש יחידות במתמטיקה בכל העיר עבר את הממוצע הארצי.

ומה לגבי גני ילדים? מאות גני ילדים מגיל לידה ועד חובה פועלים ברחבי העיר, כאשר ההיצע עומד על 400 גני עירייה לבני הגילאים 3-6.

הנתונים הללו, יחד עם תנופה אדירה של פיתוח התעסוקה בעיר ופריחה של מקומות בילוי ופנאי למקומיים ולנופשים הצמיחו באופן טבעי גם עלייה יפה בשווי הנכסים ותחילת העבודה על מגוון פרויקטים חדשים. למשקיעים מדובר בתשואה מרשימה ביותר של 3%-4% (לשם השוואה כ-0.5% יותר מתשואתה של העיר הרצליה, הנחשבת לעיר נדל"נית מבוססת ומשגשגת).

 

דירה איכותית בשכונה מפותחת

אם בשנת 2007 עמדו מחירי הדירות על מתחת לממוצע הארצי, נתניה קפצה תוך פחות משני עשורים להרבה מעבר לממוצע וכיום מושכת אליה משפחות צעירות, צעירים וזוגות מהסביבה, פנסיונרים ומשפרי דיור שמחפשים מגורים איכותיים בעיר מגוונת, נוחה ורגועה, עם גישה מעולה למרכז וכמובן לחוף הים.

שכונות בעלות מרכזים מסחריים ופתיחת התעסוקה בעיר הובילו לעליית שווי ערך הדירות בשכונות רבות, כמו קריית השרון שמושכת אליה כיום זוגות צעירים או עיר ימים היוקרתית שאליה מגיעים רוכשים מבוססים. העיר צפויה להתחדש גם במרכז עיר חדש ומרשים הכולל פיתוח ציבורי ומסחרי של 780 דונמים ובנייה של כ-6,300 דירות מגורים.

מעוניינים למכור או לקנות נכס בנתניה והסביבה? חייגו אל נסיה – סוכנות הנדל"ן https://nesya.co.il המלווה אתכם משלבי החשיבה ותכנון המכירה / קנייה עד לחתימה על חוזה וגם לאחריו.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה