חיפוש
חיפוש

איך מגישים תביעות ביטוח נגד חברות ביטוח

התנהלות מול חברות הביטוח, בין אם בפרוצדורה הפנימית של חברת הביטוח הקשורה בהגשת המסמכים המתאימים לקבלת הפיצויים בהתאם לפוליסה ובין אם על דרך של ניהול הליכים משפטיים בבית משפט מול חברת הביטוח יכולה להיות התנהלות מורכבת הדורשת הבנה והיכרות עם המנגנון המשפטי הפנימי של חברות הביטוח.

 

הגשת תביעה נגד חברת הביטוח

ניהול של תביעת ביטוח מול חברת הביטוח בתור הליך פנימי – הגשה של מסמכי התביעה לחברת הביטוח בבקשה להחזרים מסוימים הוא מהלך שלכאורה מבוטח יכול לעשות מבלי להזדקק לעורך דין ביטוח או משפטן, שכל הטפסים שחברת הביטוח דורשת לכאורה נמצאים בידיהם של המבוטחים וכל שנדרש הוא שליחתם על מנת לקבל את הפיצוי המתאים.

עם זאת, התבוננות על המציאות בשטח מלמדת אותנו כי כאשר מבוטח נעזר בעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח – אחוזי ההצלחה שלו בתביעה מול חברת הביטוח עולים באופן משמעותי מאוד. זה קשור בכך שעורך הדין המתמחה בתביעות ביטוח יודע אילו טפסים ואילו חוות דעת כדאי לצרף ולאילו מומחים כדאי לגשת, שכן הוא מכיר את המנגנון הביטוחי ואת מה שחברות הביטוח מעוניינות לקבל.

כך או כך, הגשת תביעות ביטוח כוללת כמה שלבים בסיסיים שכל אחד צריך להיות ער ומודע להם כאשר הוא מנהל את ההליכים המשפטיים מול חברת הביטוח (הגשת התביעה הראשונית לקבלת פיצוי – שניתן בגינם לאחר מכן להגיש תביעה לבית משפט אם לא מרוצים מן ההסדר):

 

איסוף המסמכים

השלב הראשון בהגשת תביעת ביטוח הוא איסוף של כל המסמכים המתאימים – בין אם הרפואיים המעידים על החרפה במצב הרפואי או שמעניקים אינדיקציות שבסיס התביעה מול חברת הביטוח נכונה, ובין אם מסמכים כלכליים שונים המראים את ההוצאות שבגינם מעוניינים לקבל פיצוי (נניח עלויות אשפוז).

שלב זה הוא שלב קריטי שכן הוא חלק עיקרי מהתשתית העובדתית אשר חברת הביטוח מסתמכת עליה כאשר היא בוחנת את התביעה. לכן, יש להגיש את המסמכים באופן שמיטיב כמה שיותר עם מגיש התביעה ובו בזמן מצייר תמונה מלאה ורחבה כמה שיותר (על מנת למנוע מצבים שבהם התביעה נדחית על בסיס חוסר מידע).

 

הגשת התביעה עצמה

לאחר שאוספים את כל המסמכים המתאימים יש לרכז אותם בפורמט המתאים על מנת שהם יעמדו בסטנדרט הפרוצדורה הנכון שחברת הביטוח מעמידה – גם כאן, מדובר בשלב שהוא אמנם טכני במהותו אבל הגשה לא נכונה עלולה לפסול את התביעה או להאריך משמעותית את זמן הטיפול בה.

 

קבלת תוצאות, השלמת מידע וערעורים

לאחר שכל המידע הגיע לחברת הביטוח יכול להיות שהחברה תדרוש השלמות או בדיקות נוספות (ואף הגעת מומחים מטעמה) על מנת לדון בכל התביעה. אפשרות אחרת היא שהתביעה מתקבלת או נדחית. בשלב זה ניתן יהיה להגיש גם ערעורים לחברת הביטוח בהתאם למנגנוניים הייחודים של החברה ואף לנקוט בהליכים משפטים.

 

אנשי משפט

אולי יעניין אותך גם

פולוסה